سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

نمایشگاه میراث معنوی در کرمان برگزار می شود

نمایشگاه میراث معنوی(ناملموس) با هدف معرفی ارزش‌هاي اجتماعي ، سنت‌ها ، آداب و رسوم و روش‌ها، باورهاي زيبايي شناسانه و معنوي، بيان هنري، زبان و ديگر جنبه‌هاي كاركردهاي انساني شهریور امسال در کرمان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در کارگروه امور بانوان و خانواده که صبح امروز با حضور ذکاء اسدی ، معاون سیاسی امنیتی استاندار و نمایندگان ادارات و ارگان های دولتی در سالن شهید مستقیمی استانداری کرمان برگزار شد ، با اشاره به اینکه ميراث فرهنگي در بناهاي تاريخي و مجموعه اي از آثار و اشياء خلاصه نمي شود ، گفت: سنت ها، باورها و آداب زندگي كه از اجداد و نياكان به ما ارث رسيده و سينه به سينه منتقل مي شود نيز ميراث فرهنگي ما از نوع ناملموس محسوب مي شوند.

فاطمه السادات حسینی ، ميراث فرهنگي ناملموس را جنبه‌هاي غير فيزيكي يك فرهنگ عنوان کرد و افزود: این میراث اغلب آداب و رسوم جامعه در يك دوره زماني را در بر مي‌گيرد.

وی به برگزاری اجلاس و جشنواره ی بین المللی میراث فرهنگی معنوی ( ناملموس) اشاره و خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی میراث معنوی (ناملموس) و اجلاس مجمع عمومی و اجلاس بانوان 16 تا 20 مهر در اصفهان برگزار می شود.

حسینی تصریح کرد: 4 روز از این جشنواره و اجلاس به موارد عمومی و یک روز به موضوع نقش محوری زنان در احیاء ، حفظ ، ترویج و انتقال بین نسلی میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

حسینی تصریح کرد: نمایشگاه کرمان ، برنامه برای آمادگی بیشتر کرمان جهت حضور در اجلاس و جشنواره ی بین المللی میراث فرهنگی معنوی ( ناملموس) اصفهان است.

در این مراسم نمایندگان ارگان های مختلف به ارائه ی برنامه های خود برای حضور در نمایشگاه کرمان پرداختند.

در پایان مقرر شد: نمایشگاه میراث معنوی(ناملموس) ، با محوریت میراث فرهنگی ناملموس و امور بانوان از 8 شهریور به بعد در کرمان برگزار شود.

همچنین کارهای اجرایی این نمایشگاه به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و بحث هماهنگی و نظارت به اموربانوان و خانواده استانداری کرمان واگذار شد.

ادارات کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب ، آموزش و پرورش ، آموزش فنی و حرفه ای ، بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، صداوسیما و سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایری به عنوان کمیته های کاری این نمایشگاه معرفی شدند.

در پایان مقرر شد: همه ی ادارات و ارگانهای استان دستاوردهای خود را تا پایان مرداد جاری در حوزه میراث فرهنگی ناملموس با ارائه ی مستندات ، به امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تحویل دهند.

همچنین قرار شد: کمیته ی دیگری برای تعیین زمان و مکان دقیق نمایشگاه و بررسی و انتخاب دستاوردهای برتر با حضور ادارات و ارگانهای استان برگزار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.