سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمشیدی دانا:

افزایش 460 میلیون مترمکعب گاز درپالایشگاه های پارس جنوبی

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از افزایش تولید 460 میلیون متر مکعب گاز بیشتر از برنامه مصوب در پالایشگاه های پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم، مهدی جمشیدی دانا گفت:تولید گاز در پالایشگاه های  پارس جنوبی در نتیجه کاهش ٢٠ روزه زمان تعمیرات اساسی از سوی شرکت ملی گاز ایران حاصل شده است.
 
وی افزود: امسال با استفاده از سیستم های نوین برنامه ریزی و کاهش زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاه های فجر جم، سرخون، قشم و ایلام در مجموع ٩٥ میلیون مترمکعب گاز بیشتر از برنامه مصوب تولید شد.
 
وی افزود: یکی از عوامل افزایش تولید در پالایشگاه های گاز کاهش زمان تعمیرات و توقف ها در فعالیت پالایشگاه ها است.
 
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: از ابتدای امسال تا اواخر تیر دو میلیارد مترمکعب گاز از طریق خط پنجم سراسری به شرکتهای پالایش گاز فجر جم و بیدبلند منتقل شده است.
 
جمشیدی دانا با اشاره به این که دراین مدت، 12 میلیون متر مکعب گاز بیشتر از مدت مشابه سال گذشته از طریق خط پنجم سراسری در این دو پالایشگاه دریافت و فرآورش شده است افزود: در مجموع حدود شش میلیون متر مکعب گاز بیشتر از برنامه مصوب سال ٩٣ تحویل پالایشگاه های فجر جم و بیدبلند شده است.
 
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: در 100 روز از سال جاری 52 میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه های کشور فرآورش شد که این میزان دو درصد نسبت به برنامه مصوب افزایش داشته است.
 
جمشیدی دانا خاطرنشان کرد: هم اکنون فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در سرویس قرار گرفته اند و فاز 12 نیز بزودی به بهره برداری می رسد.
 
پالایشگاه فجر در شهرستان جم استان بوشهر واقع است و 27 درصد از گاز مصرفی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
 
پالایشگاه های پارس جنوبی نیز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان عسلویه در جنوب استان بوشهر مستقر هستند و هم اکنون با بهره برداری از 10 فاز از 24 فاز اجراشده طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی روزانه 300 میلیون مترمکعب گاز از این فازها تولید می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.