سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

افزایش آمار ثبت‌ نام کنندگان مدارس با اخذ مجوز ثبت ‌نام اتباع افاغنه

مدیر‌ آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: مجوز ثبت ‌نام اتباع افغانه به تازگی اخذ شده است که قطعا آمار ثبت ‌نام کنندگان در این منطقه را افزایش خواهد داد.

محمد رضا مشهدی ‌عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تاکنون بیش از 9 هزار نفر در مدارس شهرستان دماوند در دوره‌های مختلف ثبت ‌نام کرده‌ اند.

وی ادامه داد: ثبت ‌نام دانش ‌آموزان در دو مرحله توسط مدیران مدارس از یکم تا آخر تیر ماه صورت گرفته است.

مشهدی‌ عباسی با اشاره به مراحل ثبت ‌نام دانش ‌‏آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی افزود: دانش ‏‌آموزان پایه اول ابتدایی باید به پایگاه سنجش مراجعه کنند؛ پایگاه سنجش شهرستان دماوند امسال به صورت متمرکز در مدرسه شهید کاظمی جیلارد مستقر است.

مدیر‌ آموزش و پرورش شهرستان دماوند افزود: 75 درصد سنجش دانش ‌آموزان تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به اتمام رسیده است؛ اما به طور مجدد تا 10 روز بعد از ماه مبارک رمضان سنجش دانش ‌آموزان ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای سنجش به طور معمول مدیران مدارس برای دانش ‌آموزان خود وقت می‌ گرفتند.

مشهدی ‌عباسی تصریح کرد: دانش ‌آموزان سال اولی پس از دریافت دفترچه سنجش، به مدارس برای ثبت‌ نام مراجعه می‌ کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند اضافه کرد: ثبت‌ نام دانش ‌آموزان پایه‌ های دوم تا ششم توسط مدیران مدارس انجام می‌ شود؛ امسال پایه هفتم را نیز داریم که دانش ‌آموزان در مدارس دوره اول متوسطه با والدین خود حضور پیدا می‌ کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌ نام دانش ‌آموزان سال هشتم نیز به همین طریق انجام می ‌شود، افزود: در این بین پایه نهم وجود ندارد.

مشهدی ‌عباسی اضافه کرد: این دسته از دانش ‌آموزان در دوره دوم متوسطه پذیرفته می‌ شوند و پس از دریافت کارنامه خود، بر اساس هدایت تحصیلی برای ثبت ‌نام به مدارس متوسطه نظری، فنی وحرفه ‌ای و کار و دانش مراجعه می ‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: رشته معارف در مدارس غیر انتفاعی نیز وجود دارد، برای دانش ‌آموز دختر و پسر شهرستان دماوند، 20 رشته فنی و حرفه ‌ای و کار و دانش وجود دارد که می ‌توانند در یکی از شش هنرستان موجود ثبت ‌نام کنند.

وی از راه ‌اندازی هنرستان جدید کار و دانش شهید مفتح واقع در محله کوهان شهر کیلان خبر داد و افزود: برای دسترسی راحت‌‏تر دانش ‌آموزان مناطق آبسرد و کیلان این مدرسه که قبلاً برای مقطع راهنمایی بود، به منظور پذیرش رشته‌ های کار و دانش آماده شده استز/.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.