سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار

دولت با ورود سیمان به بورس کالا موافقت می کند؟/ حل معضلات مالی سیمان با ورود به تالار صادراتی

اگر موضوع عرضه سیمان به طور کامل در بورس کالا قطعیت یابد، طبق گفته کارشناسان این حوزه، شاهد قیمت گذاری شفاف، واقعی و غیر دولتی این محصول و تنظیم بازار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، زمانی که اعلام شد میزان عرضه سیمان نسبت به تقاضا افزایش یافته است مقرر شد این محصول برای قیمت گذاری شفاف و واقعی به بورس کالا برود.

بر این اساس؛ به دلیل اما و اگرهای این مسئله، قرار شد جلساتی مابین انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سپس مسئولان بورس کالا برگزار شود.

در این بین خبرها حاکی از این است که این جلسه بین مسئولان بورس کالا  و انجمن مذکور برگزار شده تا نحوه عرضه سیمان صادراتی در تالار شیشه ای و حتی خروج دولت از قیمت گذاری این محصول مورد بحث قرار گیرد.

این در حالی است که اگر موضوع عرضه سیمان به طور کامل در بورس کالا قطعیت یابد، طبق گفته کارشناسان این حوزه، شاهد قیمت گذاری شفاف، واقعی و غیر دولتی این محصول و تنظیم بازار خواهیم بود.

البته علاوه بر واقعی شدن قیمت ها، ورود به بورس کالا کمک می کند تا خریداران در هر نقطه از کشور بتوانند محصولات شرکت‌های مختلف را خریداری کنند که این امر موجب تنوع خریداران و کشف بهتر قیمت‌ها می شود.

بر این اساس، با توجه به استقبال بورسی ها و اشتیاق تولیدکنندگان سیمان برای عملی شدن این مسئله، انتظار می رود دولت نیز با این موضوع موافقت کند تا از یان طریق شاهد کنترل بازار و شفافیت قیمت ها شویم.

گفتنی است؛ سیمانی ها تجربه عرضه در بورس کالا را در کارنامه خود دارند اما به دلیل دخالت های دولت وقت و عدم حذف سقف دولتی از قیمت گذاری این محصول، تولیدکنندگان از حضور در بورس کالا منصرف شدند.

 اما اکنون و به دلیل شرایط اقتصادی موجود و از بین رفتن تعادل بین عرضه و تقاضا، تولیدکنندگان سیمان مجدد خواستار عرضه این محصول در تالار شیشه ای شده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیمان ، بورس کالا ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.