سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول

وضعیت اقتصاد ایران از دو سال گذشته روند صعودی داشته است/ یک چتر حمایتی قوی جایگزین یارانه های نقدی

احمد مسعود: روند پیشرفت اقتصادی ایران را در 2 سال گذشته امیدوار کننده دانست اماباز هم نیاز به کار جدی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ احمد مسعود رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول با حضور در بانک مرکزی در خصوص علل شوک های وارد شده به اقتصاد ایران گفت: بعضی حاصل عوامل خارجی و بعضی حاصل تغییر سیاست گذاری های داخلی است.

وی افزود: به عنوان مثال فاز اول هدفمندی هدفمندی که با اجرایی شدنش شوک جدی به اقتصاد ایران وارد کرد و مسئله بعدی روش کمک مقامات مربوطه به تولید کنندگان و بنگاه هایی است که با مشکل شده اند.

وی در ادامه گفت : بهترین شیوه برای کمک به اینگونه بنگاه ها ارائه راه های پیشنهادی برای خروج از رکود است اما اشتباه این مقامات جایگزینی نقدینگی به جای راه حل های اساسی است.

احمد مسعود در خصوص اجرای یارانه ها گفت: از نظر من سیستمی که 30 سال اجرا شده است را نمی توان در 3 ماه متحول کرد . علاوه بر این یارانه بیشتر به نفع اغنیا است تا فقرا .

وی در ادامه گفت: 22 کشور در اجرا این طرح موفق عمل کرده اند.

وی میزان یارانه انرژی را 460 میلیارد دلار اعلام کرد.
 
احمد مسعود در خصوص یارانه های نقدی افزود: باید یک چتر حمایتی قوی جایگزین یارانه های نقدی باشد زیرا باید راهی راهی پیدا کنیم تا از طریق آن به خانواده های نیازمند کمک شود.

همچنین وی روند کسب و کار در ایران را صعودی دانست و گفت: وضعیت اقتصادی ایران از 2 سال گذشته تاکنون پیشرفت خوبی داشته است صندوق بین المللی پول نگاه مثبتی به اقتصاد ایران دارد.

احمد مسعود رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول ارزیابی خود از اقتصاد ایران گفت: بعد از انقباض 2 ساله اقتصاد ایران و چالش هایی از جمله تورم بالا و نوسان در بازار ارز شاهد یک روند تثبیت هستیم.

به گونه ای که بهبود چشمگیری در تورم داشت که از حدود 40 درصد به 15 درصد رسیده است.

 وی در خصوص چگونگی جذب سرمایه گذاران خارجی در کشور گفت: باید سعی شود تا جذابیت های مورد توجه سرمایه گذاران خارجی ایجاد شود .

وی افزود: باید شرایطی که برای سرمایه گذاران و فعالان داخلی جذاب است را قوی تر کنید زیرا این شرایط برای سرمایه گذاران خارجی هم جذابیت خاصی دارد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: یارانه ، صندوق ، بانک ، مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.