پس از گمانه زنی های بسیار قرار شد امروز 11 مرداد وام ازدواج پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ پس از گمانه ‌زنی ‌های فراوان در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج در ماه های اخیر، هفته گذشته طبق توافق صورت گرفته بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، قرار شد از امروز یازدهم مرداد برخی بانک های مشخص شده به صورت رسمی برای پرداخت وام ازدواج اقدام کنند.   
 
بر اساس این گزارش؛ طی بررسی خبرنگار باشگاه خبرنگاران از شعب منتخب بانک‌هایی همچون صادرات، و تجارت و بانک قرض الحسنه مهر ایران  در خصوص چگونگی  مراحل ثبت نام و اقدامات لازم اعلام شد: "پس از مراجعه به سایت بانک مرکزی و تکمیل مراحل و مشخص شدن شعبه، متقاضیان می توانند با مراجعه به شعبه، ظرف مدت 48 ساعت وام 3 میلیونی oخود را دریافت کنند."
 
دراین راستا؛ بانک های سپه، ملی و ملت در خصوص تسهیلات ازدواج اعلام کردند به دلیل نبود منابع لازم فعلا پرداخت این وام در دستور کار بانک نیست .
 
اما نکته قابل توجه اینجاست که با وجود اینکه هفته گذشته مدیر عامل بانک ملی ایران پس از برگزاری جلسه‌ای با وزیر اقتصاد، از پرداخت حداقل ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تا پایان شهریورماه خبر داد.
 
این در حالی است که خبرنگار ما هنگام مراجعه به بانک ملی از نبود منابع برای پرداخت وام ازدواج  خبر میدهد.
 
 توجه به این نکته حائز اهمیت است که، تا کنون هیچگونه ابلاغی از سوی بانک مرکزی در خصوص اعطای وام ازدواج به بانک ها صورت نگرفته است.
 
گفتنی است؛ پس از احضار وزیر اقتصاد به مجلس برای پاسخگویی در مورد توقف پرداخت وام ازدواج و رد موضوع احتمال برداشت از صندوق توسعه ملی برای حل این مشکل، ولی الله سیف و علی طیب نیا تصمیمات جدیدی اتخاذ کردند و قرار شده است که تامین مالی تسهیلات ازدواج توسط منابع بانکی صورت گیرد و از امروز نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام شود.

حال باید در انتظار بمانیم که وعده ی وزیر اقتصاد  در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج عملی خواهد شد یا خیر.

در پایان شایان ذکر است که شنیده ها حاکی از این است که اگر بانک ها بودجه لازم را در اختیار داشته باشند، باید وام ازدواج را تا 5 میلیون تومان افزایش دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، وام ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار