سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سازمان انتقال خون:

بیمه ها و سازمانهای مردم نهاد به نفع بیماران فعال شوند

مدیر عامل سازمان انتقال خون به مناسبت سه شنبه 14 مرداد روز نیازمندان به خون سومین روز از هفته انتقال خون از بیمه ها و سازمانهای مردم نهاد دعوت کرد تا به طور تخصصی به نفع بیماران نیازمند به خون فعال شوند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، علی اکبر پور فتح اله از رایزنی های انتقال خون با مجلس شورای اسلامی برای حمایت بیمه ها از  برخی فرآیند های انتقال خون خبر داد و گفت: ورود بیمه ها به بحث انتقال خون در پوشش طرح فراگیر بیمه سلامت به نفع بیماران، خود بیمه ها و سازمان انتقال خون است.

زیرا از یک سو بیماران می توانند از خدماتی با کیفیت بالاتر بهره مند شوند، بدون اینکه از نظر مالی تحت فشار زیادی قرار گیرند، از سوی دیگر سازمان انتقال خون می تواند با درآمدی که کسب می کند کیفیت خدمات را افزایش دهد و وارد فرآیندهای جدید انتقال خون شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: این فرآیندها به نفع بیماران است زیرا طبق جدید ترین شیوه های روز دنیا خواهد بود و از سویی ورود بیمه به بحث انتقال خون به نفع خود بیمه است زیرا میزان اشغال تخت- روز بیمارستانی با بهره مندی بیماران از امکاناتی چون خون اشعه دیده، کیسه های فیلتر دار و سایر خدمات مورد نیاز و پیشرفته کاهش می یابد و بیمه در مجموع هزینه کمتری برای حمایت بیماران خواهد پرداخت.

وی همچنین به اهمیت گسترش فعالیت سازمانهای مردم نهاد در زمینه جذب اهدا کنندگان و ارتقای فرهنگ اهدای خون به ویژه در میان بانوان و جوانان تاکید کرد و گفت: تخصص اجتماعی، فرهنگی و ارتباطی کسانی که دراین سمن ها فعال هستند، می تواند به بهترین نحو فضاهای خالی اطلاع رسانی و ایجاد شبکه های همکاری را پر کند.

وی افزود: هم اکنون با سمن های بانوان توافقهایی انجام گرفته است تا در ترویج فرهنگ اهدای خون میان مدارس و دبیرستانها و دانشگاههای دخترانه فعالیت مناسبی شکل گیرد تا از این طریق خون مورد نیاز بیماران حتی در سالهای آینده که جمعیت جوان اهدا کننده طبق هرم جمعیتی با کاهش مواجه می شود، دچار کمبود نشود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.