سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

قانون ممنوعیت مصرف "قلیان" در اماکن عمومی جدی گرفته نمی‌شود/ تنباکوهای فاسد، "سرطان ریه" را تشدید می‌کند

علیرغم تصویب و ابلاغ قانون ممنوعیت مصرف قلیان در اماکن عمومی، این قانون اجرایی نشده است و سرطان ریه ناشی از مصرف آن در حال پیشرفت است.

عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم اینکه ممنوعیت مصرف قلیان در اماکن عمومی به صورت قانون در آمده اما هنوز این قانون اجرایی نشده است و در واقع از سوی قهوه خانه‌ها و مراکز توزیع و مصرف آن جدی گرفته نمی‌شود.

وی گفت: متأسفانه شیوع مصرف و استعمال تنباکوهای معطر در قلیان از سوی جوانان و نوجوانان موجی از سرطان ریه را برای کشور رقم می‌زند و در کنار آن ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی متعددی را نیز به همراه دارد. 

وی با بیان اینکه علیرغم نامه 4000 پزشک و مسئول به رئیس جمهور در خصوص مقابله با مصرف قلیان، این ماده دخانی هنوز به صورت علنی در حال مصرف است.

وی خاطر نشان کرد: تنباکوهای فاسد در این قلیان‌ها حاوی ترکیبات سمی آروماتیک و بنزن است که ریسک ابتلا به سرطان ریه را چند برابر می‌کند.

وی افزود: تا زمانیکه با متخلفان عرضه قلیان برخورد جدی و قانون محور نشود، موجب گرایش به این ماده سرطانزا وجود دارد و باید دولت به فکر برخوردی جدی با متخلفین باشد. 


انتهای پیام /
برچسب ها: قلیان ، سرطان ، ریه ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
قليون رو كه زورتون نميرسه جمع كنيد

لطفا تنباكوي عالي براي ملت وارد كنيد و كپك زده‌هاش رو دور بريزيد
روح اله
۱۸:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
صد در صد درست میگه آقا جنس خوب یادتون نره
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
Agha b shoma rabti nadare harki dost dare mikshe hamechiton zoriye nakshidan ghelyonam hatman zoriye agha base dg shorsho dar ovordin kase daghtar az ashishin vel konin dg brin b dard mardonbrsin.
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
فارسي چه اشكالي داره كه شما فينگيليش مي نويسي ؟

و شما باشگاه جان ! چرا فينگيليش رو ميزاري
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
سلام جالب بود تشکر
saeed
۱۳:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
متاسفانه قلیان در خانوارهای ایرانی یک کار طبیعی شده و مثل سیگار مخفیانه نیست.
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
باسلام ای کاش فقط تنباکوفاسدبودمن ازیکی شنیدم که تنباکو روتوی آب شیشه خیس میدن تا طرف اعتیادشدیدبه اون مکان برای کشیدن قلیان پیداکنه بهداشت ودرمان،ونیروی انتظامی قلیانی ها روجمع کنه چون شدن مرکز فساد،برنامه ریزی سرقت،وهرکارخلاف شرع وقانون شده اند