سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیب‌زاده در تجمع دانشجویان مقابل دفتر حافظ منافع مصر:

گشایش گذرگاه رفح توسط دولت مصر اقدامی جدی است

کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: با جنایت جنگی خواندن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، دولت مصر وظیفه دارد برای انتقال کمک‌های دارویی و غذایی به مردم غزه گذرگاه رفح را باز کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "توکل حبیب‌زاده " کارشناس حقوق بین‌الملل با حضور در تجمع دانشجویان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اظهار داشت:‌ این تجمع ما هم وظیفه شرعی و هم وظیفه قانونی ما است و از لحاظ حقوقی از مشروعیت لازم برخوردار است.

وی ادامه داد: در سال 1948 سازمان ملل کشور فلسطین را به دو قسمت تقسیم کرد که 56 درصد آن را به اسرائیل دادند.

نماینده بسیج حقوقدانان  افزود: ‌ از سازمان ملل که وظیفه‌اش حفظ صلح و امنیت است هیچ انتظار نیست که در راستای احقاق حقوق فلسطینیان قدمی بردارد.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در زمانی که حقوق اولیه انسانی نقض شود دولت‌های دیگر نمی‌توانند نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشند حداقل انتظار این است که کشورهای اسلامی منطقه قدم پیش‌ بگذارند که در این حوزه دولت مصر وظیفه سنگینی دارد که از جمله آنها گشودن گذرگاه رفح است.

این کارشناس حقوق بین‌الملل  اطهار داشت: با بیان اینکه فلسطینیان حق دفاع و مبارزه مسلحانه دارند، در این زمینه دیگر کشورها نیز وظیفه تسلیح و تجهیز مردم غزه را دارند تا آنها بتوانند از خودشان دفاع کنند.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل بی وجدان است و جای تأسف است که رئیس سازمان ملل از حرکت‌های خودجوش مردمی در سراسر جهان علیه اقدامات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی می‌کند.

این کارشناس حقوق بین‌الملل تصریح کرد: این اقدامات رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است و در حقیقت جنایات علیه بشریت است.

حبیب‌زاده در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما از دولت مصر می‌خواهیم که با گشودن گذرگاه رفح اجازه دهد کمک‌های اولیه و دارویی به مردم مظلوم غزه برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، دولت ، رفح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.