توکلی در تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر:

بستن گذرگاه رفح برای مصر با تمدن اسلامی ننگ است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غزه یک معبر دارد و آن هم رفح است و برای مصر با این همه سابقه تمدن اسلامی ننگ است که نگذارد برای زنان و مردان مظلوم غزه آب و دارو از این معبر فرستاده شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران "احمد توکلی" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع اعتراضی دانشجویان نسبت به جنایات اسرائیل در غزه که در مقابل دفتر حافظ منافع مصر برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1342 وقتی قصه کاپیتولاسیون مطرح شد و امام به رژیم شاه و آمریکا اعتراض کرد بحث‌هایی مطرح شد که امام(ره) جمله‌ای را در این زمینه گفتند: "آمریکا از انگلیس بدتر است  اما امروز سروکار ما با اسرائیل است".
 
وی افزود: هرکسی که عکس جنایات اسرائیل و کشته شدن کودکان و زنان بی‌گناه غزه را ببیند نسبت به رژیم صهیونیستی تنفر پیدا می‌کند.
 
توکلی تأکید کرد: غزه یک معبر دارد و آن هم رفح است و برای مصر با این همه سابقه تمدن اسلامی ننگ است که نگذارد برای زنان و مردان مظلوم غزه آب و دارو از این معبر فرستاده شود.
 
وی تصریح کرد: مصر باید به خودش بیاید و نگاهی به گذشته خودش بیاندازد. دل مردم مصر حتماً از ماجرای غزه خون است ولی دولت دست‌نشانده آمریکایی در کشور مصر راه را برای کمک به مردم غزه بسته است.
 
توکلی اطهار داشت: مقامات حافظ منافع مصر باید احساسات مردم ایران را منتقل کنند و بگویند که اقشار مختلف مردم در ایران برای حمایت از غزه آمده‌اند البته شاید برخی‌ها دلشان با غزه نباشد ولی خجالت می‌کشند که بگویند با غزه نیستیم.
 
نماینده در پایان خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم مبارزات مردم غزه به نتیجه خواهد رسید و مقاومت مردم غزه و دفاع مردم دنیا مخصوصاً ایران از غزه نتیجه خواهد داد.
انتهای پیام/
برچسب ها: بستن ، گذرگاه ، رفح ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار