سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل اتاق بازرگانی اکو

گردشگری سلامت در توسعه اقتصادی منطقه موثر است/ تجارت 816 میلیارد دلاری کشورهای عضو اکو با جهان

دبیر کل اتاق بازرگانی اکو گفت: منطقه اکو بسار مستعد در توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی است و ظرفیت باالفعل و باالقوه بسیاری در آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا کرباسی دبیر کل اتاق بازرگانی اکو در نشست گردشگری سلامت کشورهای عضو با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس گردشگری سلامت در ایران گفت: منطقه اکو، منطقه‌ای مستعد در توسعه همکاری های اقتصادی است و ظرفیت باالفعل و باالقوه‌ی زیادی دارد.

وی با اشاره به روند همکاری‌های رو به رشد کشورهای عضو منطقه افزود: براساس مطالعات انجام شده برای توسعه همکاری گردشگری سلامت یکی از زمینه‌های خوب برای رسیدن به این هدف است.

دبیر کل اتاق بارزرگانی اکو تصریح کرد: تجارت درون گروهی کشورهای عضو اکو از سال 2010 تا 2013 رو به افزایش بوده است.  
وی خاطرنشان کرد: در سال 2013 حجم تجارت کل کشورهای اکو با جهان 816 میلیارد دلار است.

کرباسی در ادامه گفت: در سال 2012، 55 میلیون نفر گردشگر ورودی کشورهای عضو اکو بوده که 42 میلیون دلار درآمد گردشگری را در پی داشته است.

وی گفت: سهم ایران 4 میلیون نفر در سال 2012 بوده است.

دبیر کل اتاق بازرگانی اکو گفت: درخصوص توسعه گردشگری و گردشگری سلامت کشور ما قابلیت‌های زیادی دارد و گفتنی است دو کشور ایران و ترکیه در این منطقه تنها قابلیت ارائه خدمات درمانی را دارند و بقیه‌ی کشورها دریافت کننده‌ی خدمات درمانی هستند.
وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت این موضوع اولین کنفرانس گرشگری سلامت به میزبانی ایران از 27 تا 29 مرداد در استان مازندران برگزار می‌شود.

کرباسی افزود: در گردشگری عام درآمد حاصل از آن به طور نرمال 100 دلار است ولی در گردشگری سلامت برای کشور پذیرنده بین 5 تا 8 هزار دلار است.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال سالانه 2 تا 3 میلیون بیمار افغانی به کشور هندوستان جهت سلامت سفر می‌کنند که بهتر است این بیماران برای دریافت خدمات درمانی به کشورهای همجوار و همسایه‌ خود سفر کنند.

وی در ادامه افزود: در چند سال گذشته در بحث گردشگری سلامت شاهد افزایش 30 درصدی ورود گردشگر به کشور بودیم که امیدواریم این رقم در سالهای آینده افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری ، اقتصاد ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.