سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

فرسودگی بیمارستان‌ها ریسک ابتلا به "عفونت‌های بیمارستانی" را بالا می‌برد

متاسفانه یکی از عوامل تشدید عفونت‌های بیمارستانی در کشور ما فرسودگی بیمارستان‌ها و نبود امکانات به‌روز در این مراکز است.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: متاسفانه یکی از عواملی که بروز عفونت‌های بیمارستانی را دوچندان کرده است، فرسودگی بیمارستان‌های کشور است. 

وی گفت: گاهی بیمار بنا به علت دیگر بستری می‌شود اما به علت شرایط بد بیمارستان‌های دولتی در طی دوره درمان خود به عفونت‌های بیمارستانی هم مبتلا می‌شود که مشکلات فراوانی را برای وی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شیوع عفونت‌های بیمارستان در بیمارستان‌های دولتی رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: عدم آگاهی کادر درمانی و کمبود اطلاعات آنها در خصوص پیشگیری از بروز عفونت‌های بیمارستانی ریسک ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: فرسودگی بیمارستان‌ها و تجهیزات و کار آمد نبودن کادر درمانی به همراه عفونت‌هایی که از بیرون به داخل بیمارستان می‌آیند، موازی هستند که از بیرون به داخل بیمارستان می‌آیند، مواردی هستند که در شیوع و گسترش عفونت‌های بیمارستانی نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: آموزش کادر درمانی و بروز کردن بیمارستان‌ها و تجهیزات بیمارستانی به همراه گرفتن شرح حال بیماران راهکار‌های علمی مناسب جهت کاهش ابتلا و شیوع عفونت‌های بیمارستانی است.

وی یاد آور شد: با شروع کار مجلس پس از تعطیلات، شیوع عفونت‌های بیمارستانی را به صورت کامل در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی خواهیم نمود.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.