سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ارتقای منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه ویژه اقتصادی شرق کشور

استاندار خراسان رضوی گفت : می خواهیم منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویزه اقتصادی شرق کشور ارتقا یابد.

علیرضا رشیدیان درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت : با توجه به قرار گرفتن استان در کریدورهای بین المللی و دسترسی آسان به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه از طریق منطقه ویژه سرخس و تامین مناسب زیر ساخت ها اعم از ریل، جاده، فرودگاهو اخذ مجوزهای لازم و اعلام موافقت آستان قدس رضوی انتظار می رود موضوع ارتقای منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی شرق کشور محقق شود.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، بخشی از منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و قسمتی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پیشنهاد شده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی که با استاندار خراسان رضوی دیدار داشتند نیز درخصوص مناطق ویژه سبزوار وکاشمر گفت : با توجه به اخذ مصوبه مجلس در این خصوص باید هرچه سریعتر از طریق سازمان مسئول موضوع ایجاد مناطق ویژه در این شهرستان ها عملیاتی شود.

اکبر ترکان افزود: با عنایت به مصوبه دولت در باره ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان های گناباد، قوچان و درگز، باید در اسرع وقت طرح های آن تهیه و به شورای عالی مناطق ویژه ارسال شود تا پس از تایید برای اخذ مصوبه به مجلس ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد محدودیت ها فرصت های تجاری را از بین می برد در حالی که قوانین در این خصوص دارای چنین محدودیت هایی نیست.

انتهای پیام//س

برچسب ها: منطقه ، اقتصادی ، سرخس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.