سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاري فرانسه گزارش داد

پرداخت جریمه سنگین 50 ميليارد دلاری بانک‌ها به "آمريکا"

آمريکا در سه سال گذشته جريمه‌هاي سنگيني از بانک‌هاي بزرگ به علت عملکرد بانک‌ها در بخش مسکن (بحران وام مسکن، توقيف خانه‌ها)، دستکاري در نرخ سود بانکي، نقض تحريم‌ها و دخالت در پولشويي دريافت کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، آمريکا در سه سال گذشته جريمه‌هاي سنگيني از بانک‌هاي بزرگ به علت عملکرد بانک‌ها در بخش مسکن (بحران وام مسکن، توقيف خانه‌ها)، دستکاري در نرخ سود بانکي، نقض تحريم‌ها و دخالت در پولشويي دريافت کرده است.

اين جريمه‌ها توسط نهادهاي مختلفي در آمريکا اخذ شده است که عبارتند از:وزارت دادگستري، بانک مرکزي، اداره خدمات مالي نيويورک،ادارات دولتي، نهادهاي دولتي و تنظيم بازار.

سال 2013  بيش از 50 ميليارد دلار جريمه بانک‌ها به آمريکا پرداخت کرده اند که بيشترين ميزان جريمه تاکنون است.  

بر اساس این گزارش، بانک‌هاي ولز فارگو،جي.پي‌مورگان‌چيس، بنک‌آو‌امريکا، الاي فايننشل.در فوريه سال 2012 اين بانک‌ها به طور جمعي پذيرفتند در ازاي توقف تعقيب قضايي آنها به اتهام سلب نابجاي حق مالکليت خانه‌ها،25 ميليارد دلار جريمه پرداخت کنند.

در همین زمینه بانک جي.پي‌مورگان چيس در نوامبر سال 2013 براي حل اختلافات مربوط به ابزارهاي مالي متکي بر وام‌هاي مسکن بدون پشتوانه مبلغ 13 را پرداخت کرد.

بنک‌آو‌امريکا يکي از نادر بانک‌هاي بزرگ آمريکا است که مقر‌ آن در نيويورک نيست . اين بانک با پرداخت 11 میلیارد و 600 میلیون دلار مبلغ جريمه در ژانويه سال 2013 ،سنگين‌ترين هزينه را براي بحران وام‌هاي مسکن در آمريکا پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امین
۰۸:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
منبع در آمد خوبیه! روزی رو می بینم که دیگه از این إهن و تلپ های امریکا خبری نیست و دیگه قدرت اینکارو نداره، از همین الان هم شروع شده