سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير کل دفتر صنايع خودرو و نيروی محرکه وزارت صنعت:

افزایش "قیمت خودرو" بر مبنای واقعیات اقتصاد کشور است

مدير کل دفتر صنايع خودرو و نيروی محرکه وزارت صنعت گفت: در موضوعات اقتصادی بايد با واقعيات روبرو بود چرا كه هيچ كس از افزايش قيمت خشنود نمی‌شود اما واقعيات اقتصاد كشور چيز ديگری است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا)، امير حسين قناتي با بيان اينكه با توجه به تغيير مختصر قيمت خودرو در مصوبه شوراي رقابت، شاهد واكنشها و جوسازيهاي مختلفي بوده ايم تصريح كرد: قيمتهاي اعلامي از سوي شوراي رقابت بر مبناي روش کاملا علمي وبدون در نظر گرفتن هزينه هاي سربار و مالي شرکتهاي خودرو ساز بوده که خود مويد رعايت موارد مورد اعتراض نمايندگان مجلس ومسئولين در اين باره است.

وي گفت: با توجه به افزايش قيمت نهاده هاي توليد وتاثير ساير عوامل خارج از حيطه توليد، نمي توان انتظار افزايش قيمت در محصول توليدي را نداشت.

مدير کل دفتر صنايع خودرو و نيروي محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار كرد: افزايش ماليات بر ارزش افزوده، بيمه شخص ثالث و... از عوامل خارج از اختيار توليد است كه منجر به افزايش قيمت مي شود.

قناتي يادآور شد: درصد تغيير بين 2.38 تا 10.06 درصدي قيمت خودروها در 14ماه شامل 2درصد افزايش ماليات بر ارزش افزوده، افزايش نرخ بيمه شخص ثالث به ميزان 25 درصد، تغيير استاندارد موتورها از يورو 2 به يورو 4 و الزام تهيه و نصب كيسه ايمني هوا بوده است كه در قيمتهاي سال 92 منظور نشده بود.

وي ادامه داد: در اين بين براساس گزارش مركز آمار ايران كه درصد رشد قيمت نقطه به نقطه خرداد 93 به خرداد 92 گروه هاي اصلي را نشان مي دهد، بيشترين رشد قيمت مربوط به گروه بهداشت و درمان و همچنين حمل و نقل با حدود 26 درصد افزايش بوده و دو گروه مسكن و پوشاك به دنبال اين گروه ها رشد حدود 19 درصدي را تجربه كرده اند.

مدير کل دفتر صنايع خودرو و نيروي محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنين اظهار كرد: در اين ميان گروه خودرو با 5.5 درصد رشد كمترين درصد تغيير را به خود اختصاص داده است.

وي خاطرنشان كرد: قيمتهاي جديد خودرو با لحاظ كردن تمامي عوامل دخيل در توليد وهمچنين شاخص هاي کيفيت و بهره وري مشخص شده است.

وي افزود: قيمت ارديبهشت سال 92 برمبناي قيمت تمام شده سال 91  ازجانب شوراي رقابت محاسبه شده بود كه با درنظر گرفتن تورم نقطه به نقطه و تفاوتهاي فوق الذكر شاهد آن هستيم كه شوراي رقابت با حداقل افزايش قيمت موافقت كرده است.

قناتي در خاتمه خاطر نشان کرد در اين جهت موضوع افزايش کيفيت توليدات داخل وافزايش بهره وري شرکتهاي خودرو ساز از مطالبات بحق مردم ومسئولين است که مسلما وزارتخانه متبوع با تعيين و اجراي اهداف جديد کيفي وتوسعه محصولات جديد در جهت ارتقائ سطح رضايت مشتريان اين صنعت اهتمام جدي دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
اميد
۱۶:۵۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
اقااااا چرا ماشين وارد نميكنين كه اونارو بخريم.
واقعا دلتون خوشه ماشين توليد ميكنين؟؟لگنه نه ماشين.
جاي اينكه صنعت خودرو سازي ايران پيشرفت داشته باشه دائم در حال پسرفته.واقعا كه متاسفم.حيف اسم ايران حيف
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
بابا ما صنعت داخلی نمی خوایم دست از سر مال و جان مردم بردارین تعرفه واردات باید برداشته بشه
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
آقا خواهشا قضیه گرفتن دوباره ارتقای استاندارد یورو2 به یورو4 رو پیگیری کنید
سال گذشته 3 میلیون تومان بابت این ارتقا به قیمت خودرو هنگام تحویل اضافه شده بود
امسال مجددا به بهانه اون 2 تا 3 میلیون (بسته به نوع خودرو) به قیمت سال گذشته اضافه کردن
ما به تو امید داریم
صدامون به جایی نمیرسه
حسین کربلائی علی گل
۱۵:۳۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
پس چرا افزایش حقوق در کشور بر مبنای واقعیات در اقتصاد نیست؟!
سجاد
۱۴:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
بهههههههله جناب آقای مدیر خودت که ایشالا ماشین داری؟
خوب خدا رو شکر که شما یه ماشین نسبتا خوب صد میلیونی یا بیشتر داری، ما هم بالاخره یه روز ماشین دار میشیم...
به خدا مدیونی اگه غصه ما رو بخوری، ما که راضی نیستیم، شما که ماشین دار باشی عین اینه که ما داریم...
جناب آقای واقعیت!!!!!!!!
ناصر
۱۳:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
این اقا مثلی تو قیمت های جهانی خودرو نیست و متاسفم که شما تو وزراتخانه چکار می کنید
پراید 7 میلیونی با 30 درصد افزایش میشه 9100 - ولی الان 21000میلیون به فروش می رسه
کمی خودتان را باواقعیت ها و حق الناس مطابقت دهید جانم
حسين
۱۳:۴۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
چرا واردات خودرو رو آزاد نمي كنن تا با هم رقابت كنن تا شايدبه اين شركت هاي خودرو ساز تلنگري بخوره و قيمت رو كاهش و كيفيت رو بالا ببرن مثل اينكه هيچ كي نمي تونه جلوشون رو بگيره....!!!!!!
ساسات
۱۳:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
خداي ظلم شما آقايان دست اندرکار خودرو کمتر ازبيگانه نيست چرا که هرکس تواناي داشته باشه ماشين خارجي ميخره که شما تواناي رقابت با آنها را نداريد فقط قشرضعيف مانده اند اندر بازي شما ولي بانيدظلم پايدار نيست اگر واقعأ دولت ميخواهد کاري کند تعرفه خودرو راآزاد کند اين صنعت براي ملت ايران سودي ندارد که هيچ باعث ضرر وزيان جاني ومالي مردم هم ميشود اگرواقعأ درآمد عده اي درگرو اين صنعت نيست چرا اقدامي نميکنند آيا لياقت مردم ما اين است قوه قضاييه چرا نظاره گر است
a d
۱۳:۱۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
آدم دروغ گو انحصار را بردارید هرچه خواستید گران کنید بعد هم کیسه هوا مگه چنده که پراید 20 میلیونه اخه خدایا کدوم کیفیت یعنی دولت زورش به خودرو ساز ها نمیرسه .............................دروغ گو
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
واقعاً که بی شرمانه است! کیفیت محصولات با کدام واقعیت مطابق هست!؟
روحانی مچکریم
۱۲:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
پس تکدر رئیس جمهور چی شد؟اینهم مثل سایر دروغهای دولت یازدهم بود دیگه.پشت پرده زد و بند میکنن و مجوز گرونی رو میدن و جلوی دوربین مکدر میشن.واقعا مردم رو چی فرض کردن بعضیها؟؟؟؟؟؟؟
محمد
۱۲:۳۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
اخه اگه اینجوریه پس حقوق کارگران هم با واقعیته دیگه همه دولت فکر جیب خودشون هستند وگرنه چرا روحانی سکوت کرده
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
چقدر رفقای شورای رفاقت!! زیادن که از هر دری سنگ خودرو و خودرو سازه به سینه میزنند به جای پرداختن به حق مردم و مشتری....
حسین
۱۱:۵۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
تو هم درست میگی چون تو هم نفعی داری تو این صنعت وپست ومقام
احسان
۱۱:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
چرا حقوق كارگران بر مبناي واقعي اقتصاد كشور زياد نمي شود
مفت خور مملكت
۱۱:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
تكبير . براي سلامتي آقاي قناتي و پدر كاريش ( نعمت زاده ) صلوات.
آرش
۱۱:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
بيش از 90 درصد مردم ( يعني حدود 70 ميليون ) از اين قيمتها ناراضي هستند و مطمئن هستند كه اين قيمتها كاملا جعلي و دروغ است. آن وقت تعداد محدودي خلاف اين موضوع را ميگويند. عجب دنيايي شده اسن و ببينيد چه كساني تو اين مملكت اسلامي و صاحب الزماني بر ما حكومت ميكنند .