سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"چابهار "دروازه و کليد توسعه کشور است

افزايش مبادلات اقتصادي با کشورهاي منطقه از طريق چابهار امنيت را در مرزهاي آبي ارتقا مي بخشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از (مانا) ، معاون توسعه مديريت و برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينکه چابهار يکي از 14 منطقه راهبردي جهان است ، گفت : افزايش مبادلات اقتصادي با کشورهاي منطقه از طريق چابهار به طور طبيعي امنيت را در مرزهاي آبي و حتي خاکي جنوب شرق کشور بهبود مي بخشد.

زهرا اربابي گفت: بايد با گسترش زيرساخت ها و فراهم کردن رشد توسعه اقتصادي و مبادلات تجاري به ويژه با کشورهاي همسايه، زمينه هرگونه تهديد خارجي را در آن سوي مرزها ؛ بي اثر و خنثي کنيم.

وي تصريح کرد: چابهار و به ويژه منطقه آزاد تجاري - صنعتي آن به دليل برخورداري از پتانسيل هاي منحصر بفرد و استراتژيک بايد به نماد توسعه، پيشرفت، آباداني و رفاه ايران اسلامي در منطقه و حتي جهان تبديل شود.

به گفته اربابي، چابهار دروازه و کليد توسعه کشور است و براي ايجاد زيرساخت هاي لازم از جمله راه آهن، جاده، بنادر و پتروشيمي بايد برنامه هاي مدون و اجرايي و زمان دار تعيين و اجرا شود.
وي عنوان کرد: سيستان و بلوچستان ظرفيت هاي زيادي براي سرمايه گذاري در زمينه اشتغال و ايجاد طرح هاي شيلات و سرمايه گذاري در اين بخش دارد و به هر ميزان سرمايه گذاري در اين بخش ها، مي توان بهره برداري کرد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش فعاليت هاي بازرگاني مبتني به ظرفيت هاي موجود در بنادر ايران، علاوه بر اجراي راهبرد بسط و توسعه تجارت فرامرزي، در پيشبرد اهداف توسعه اي مناطق و پسکرانه اي متصل به اين بنادر از نقش و جايگاه ارزنده اي برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.