سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام اصلاحات گسترده فرهنگی در ایتالیا

داریو فرانچسکینی سرپرستا جدید بخش میراث فرهنگی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد که مجموعه اصلاحاتی برای سازمان خود و شرکتهای تحت نظرش در سراسر کشور در نظر دارد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت آرت.نت. نیوز، اصلاحات جدید در ایتالیا پیرو قانون بودجه جدید با هدف حذف حداقل 37 مقام مسئول در این سازمان و کمک به دولت که دچار کمبود منابع مالی است صورت می‌گیرد.

در ادامه روی کار آمدن دولت نخست وزیر جدید این کشور در ماه فوریه طرح فرانچسکینی نوعی سنت‌شکنی بوده است وی علاوه بر مشاوره با متخصصان خود نیز به دنبال یافتن راه‌های جهت استفاده از ثروت میراث فرهنگی برای افزایش سرمایه کشورش و کاهش هزینه‌هاست این طرح در اصل نیازمند  رابطه مستقیم بین اداره میراث فرهنگی و صنعت گردشگری است.

وی به خبرنگاران گفت: امیدوار است که طرحش به خوبی با فقدان هماهنگی بین دو هدف عمده وزارتخانه‌اش یعنی حفاظت از منابع فرهنگی و افزایش گردشگری بجنگد، دیگر هدف وی کاهش انبوه تشریفات اداری است که به گفته متخصصان مانع رشد بخش فرهنگی این کشور در سالهای اخیر شده است.

 این مقام مسئول اظهار کرد: که حوزه‌ها استقلال و خودمختاری بیشتری نسبت به بودجه خود خواهند داشت و بیشترشان تحت نظر یک مقام مسئول در رم که عهده‌دار بهینه‌سازی صدور بلیت و تعیین کردن اولویت‌هاست فعالیت خواهند کرد.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.