سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده انجمن پزشکان عمومی شیراز؛

برای اصلاح نظام سلامت مصمم به استمرار برنامه "پزشک خانواده" هستیم

نماینده انجمن پزشکان عمومی شیراز اصلاح و استمرار اجرای برنامه پزشک خانواده شهری را برای اصلاح نظام سلامت ضروری دانست و گفت: ما در انجمن پزشکان عمومی در ادامه برنامه پزشک خانواده مصمم هستیم و باید در جهت اصلاح این برنامه قدم‌های موثرتری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بهجو نماینده انجمن پزشکان عمومی شیراز در جشن دومین سالروز اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در استان فارس، افزود: با همکاری پزشکان عمومی و مسوولان در جهت اصلاح و تداوم پزشک خانواده، این برنامه به سرانجام خوب و مطلوبی می‌رسد و امیدواریم در فارس با موفقیت قابل توجهی روبرو گردد تا سایر نقاط کشور هم به این برنامه بپیوندند.

بهجو بیان کرد: با فراخوان دانشگاه جهت پیوستن پزشکان عمومی به برنامه پزشک خانواده شهری، بررسی‌های مختلفی در انجمن صورت گرفت و در نهایت با بینش مناسبی وارد این برنامه شدیم و در حال حاضر حدود یک هزار پزشک عمومی به برنامه پزشک خانواده ملحق شده اند.

وی گفت: امیدواریم با اصلاحات و فرهنگ سازی‌هایی که انجام می‌شود حدود 100 پزشک عمومی که هنوز به برنامه نپیوسته‌اند، وارد گردند زیرا در این صورت افرد تحت پوشش هر پزشک خانواده کمتر خواهد شد و  می تواند به یک هزار و 500 نفر برسد.

بهجو در جمع پزشکان خانواده افزود: در حال حاضر خواسته‌های مسوولان حوزه سلامت با مشکلات و نیازهای پزشکان عمومی هماهنگ است و زمانیکه ما مسائل مربوطه را مطرح می کنیم، جهت رفع مورد توجه مسوولان قرار می گیرد.

وی با قدردانی از دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر مسوولان اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: این افراد وقت زیادی را جهت تحقق این برنامه صرف کرده‌اند و علاقمندند که به شیوه مطلوبی اجرا گردد.

بهجو تاخیر در تصویب میزان سرانه را از مسایل و مشکلات حال حاضر در تکامل این برنامه دانست و اظهار داشت: تدوین راهنماهای بالینی از دیگر نیازهای ضروری این برنامه است تا پزشکان خانواده بتوانند خدمت رسانی بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: پزشکان خانواده باید به موقع در محل خدمت خود حاضر شوند و برای بیماران وقت کافی اختصاص دهند تا گلایه ای در این زمینه‌ها وجود نداشته باشد و بتوان مشکلات و نیازها را برای رفع پی گیری نمود.

بهجو با اشاره به اینکه انجمن پزشکان عمومی با دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و بیمه‌ها جهت رفع مشکلات پزشکان خانواده در تعامل است، گفت: از دانشگاه، بیمه‌ها و سایر مسوولان مربوطه می‌خواهیم که برای پزشکان خانواده سرانه کارشناسی شده‌ای را در نظر بگیرند و علاوه بر منطقی و کارشناسی شدن سرانه‌ها، تعداد افراد تحت پوشش نیز کمتر گردد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.