سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی واتیکان از کشف انجیل 1500 ساله که به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح را نفی می‌کند

واتیکان از کشف یک نسخه انجیل در ترکیه که بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد و مصلوب شدن حضرت عیسی مسیح علیه السلام را تکذیب می‌کند به شدت نگران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکخ پرس تی وی، واتیکان از کشف یک نسخه انجیل در ترکیه که بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد و مصلوب شدن حضرت عیسی مسیح علیه السلام را تکذیب می‌کند به شدت نگران است.

این کتاب مقدس به شدت واتیکان را نگران کرده است چرا که حاوی "انجیل برنابا" است. برنابا یکی از حواریون عیسی مسیح بود و با "پولس مقدس" سفر می‌کرده است.

این کتاب در سال ۲۰۰۰ میلادی کشف شد و در مکانی مخفی در موزه "مردم نگاری" آنکارا از آن نگه‌داری می‌شد. صفحات این کتاب از جنس چرم بوده و به زبان عیسی مسیح علیه السلام یعنی "زبان آرامی" نوشته شده است. برخی از صفحات این کتاب نیز با گذشت زمان سیاه شده‌اند. بر اساس اطلاعات دریافتی، این کتاب توسط متخصصان مورد بررسی قرار گرفته و اصل بودن آن ثابت شده است.

برخی از محققان با بررسی متن این کتاب مقدس به این نتیجه رسیده‌اند که حضرت عیسی به صلیب کشیده نشده و همچنین او فرزند خداوند نبوده است، بلکه او پیامبر خدا بوده و آپوستل پاول "پالس مقدس" تنها یک انسان فریبکار بوده است.

در اواخر این کتاب نیز نوشته شده است که عیسی علیه السلام در صعود به اوج آسمان‌ها زنده بوده است و به جای او، "یهودا اسخریوطی" از حواریون حضرت عیسی که مکان وی را به دشمنانش نشان داد به صلیب کشیده شد.

در این کتاب همچنین ظهور پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله و سلم نیز پیشگویی می‌شود.

واتیکان به شدت از کشف این کتاب ابراز نگرانی کرده و به دولت ترکیه پیشنهاد داده است تا با کار‌شناسان کاتولیک در "شورای کلیسای نیقیه رم" محتویات این کتاب را مورد بررسی قرار دهند.

گفته می‌شود که "شورای کلیسای نیقیه رم" اقدام به سانسور و حذف برخی از محتویات "کتاب انجیل" نموده است. این حذفیات به احتمال فراوان شامل "انجیل برنابا" نیز بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۳۴ ۲۸ تير ۱۳۹۳
خواهی نشوی رسوا همرنگ حقیقت شو وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءهُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِينٌ