تلاش معترضان ترکیه برای ورود به سفارت رژیم صهیونیستی

پلیس ترکیه با هزاران معترض خشمگین که سعی داشتند وارد سفارت رژیم اسرائیل در آنکارا شوند به شدت درگیر شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، پلیس ضدشورش ترکیه با هزاران معترض خشمگین که سعی داشتند وارد سفارت رژیم اسرائیل در آنکارا شوند به شدت درگیر شد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، صدها پلیس ضدشورش عصر جمعه (۲۷ تیر، ۱۸ ژوئیه) با معترضان خشمگین در برابر ساختمان کنسولگری رژیم اسرائیل در استانبول نیز درگیر شدند.

این در حالی است که هزارن تن از مردم ترکیه در اعتراض به کشتار غیرنظامیان غزه به دست نیروهای رژیم اسرائیل در برابر سفارت این رژیم در آنکارا تظاهرات کردند.

براساس گزارش‌ها، معترضان پرچم اسرائیل را از بالای ساختمان سفارت این رژیم پایین کشیدند و پرچم‌های فلسطین و ترکیه را بر فراز آن افراشتند.

همچنین، "رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر ترکیه، حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه را محکوم و تل آویو را به تلاش برای "نسل‌کشی سازمان‌یافته" فلسطینیان متهم کرد.

نخست وزیر ترکیه گفت: "این نخستین بار نیست که با چنین شرایطی مواجه می‌شویم. از سال ۱۹۴۸ [زمان تاسیس رژیم صهیونیستی] هر روز و هر ماه شاهد اقدام‌های مشابه اسرائیل بوده‌ایم."

وی همچنین از سکوت کشورهای غربی به دلیل سکوت علیه جنایات رژیم اسرائیل در ماه مبارک رمضان به شدت انتقاد کرد.

در پی اعتراض‌های اخیر در آنکارا و استانبول، تل آویو اعلام کرد حضور دیپلماتیک خود در ترکیه را کاهش خواهد داد.

این در حالی است که تظاهرات ضد اسرائیلی در سراسر جهان در محکومیت جنایات رژیم تل آویو علیه فلسطینیان در نوار غزه برگزار می‌شود.

هزاران نفر از مردم اردن نیز به پایتخت‌ این کشور آمدند و تهاجم رژیم اسرائیل به نوار غزه را محکوم کردند.

همچنین، درگیری‌های شدید بین معترضان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی در بیت‌المقدس ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

در اندونزی و فیلیپین نیز معترضان در برابر سفارت امریکا تجمع کردند و از واشنگتن خواستند برای توقف کشتار فلسطینیان به دست نیروهای اسرائیلی اقدامی در پیش گیرد. تظاهرات مشابهی در هند و بنگلادش نیز برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرسول عبدی
۰۱:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۳
با سلام خداوند این قوم ظالم (اسرائیل غاصب) را برای همیشه نابود کندو مسلمانان فلسطینی علی الخصوص مردم عزیزغزه راازدست این جنایتکاران ازخدابی خبر نجات دهد.الهی آمین
آخرین اخبار