سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بازار مسکن در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران

برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار "مسکن" باعث تشدید اجاره بهاء خواهد شد

قیمت اجاره بهاء با توجه به فصل تابستان افزایش یافته و عملی نشدن طرح مسکن مهر بر این امر افزوده است.

احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص قیمت اجاره بهاء بیان کرد: قیمت اجاره بهاء با توجه به فصل تابستان افزایش یافته و عملی نشدن طرح مسکن مهر بر این امر افزوده است.
 
وی بیان کرد: افراد به دلیل نداشتن استطاعت مالی برای خرید مسکن مجبور به اجاره‌نشینی می‌شوند واین امر موجب بالا رفتن قیمت اجاره در بازار مسکن خواهد شد.
 
کارشناس بازار مسکن اظهار داشت: در شرایط فعلی مالکان از این موقعیت استفاده کرده و به دنبال سود بیشتر با اجاره دادن مساکن خود هستند.
 
سرحدی گفت: برخلاف این‌که گفته شده بود با افزایش اجاره بهاء روبرو نخواهیم بود ولی در حال حاضر با رشد 20 الی 30 درصدی اجاره‌ بهاء روبرو هستیم.
 
وی ادامه داد: بالا رفتن قیمت اجاره ها عوامل گوناگونی را در پی دارد که می‌توان مهم‌ترین آن را اجرایی نشدن صحیح طرح مسکن مهر و عدم ایفای تعهدات این طرح مطرح کرد.
 
کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: علاوه بر مسکن مهر قرار بود مسکن اجتماعی نیز به بهره برداری برسد که این طرح هم با موانع بسیاری روبرو و باعث تشدید شدن قیمت‌ها در بازار سرمایه شد.
 
وی خاطرنشان کرد: برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن باعث بالا رفتن قیمت مسکن و در نتیجه پایین آمدن توانایی مردم برای خرید و رو آوردن به بازار اجاره است.
 
سرحدی ادامه داد: اجرایی نشدن طرح مالیات بر مساکن خالی توسط دولت باعث تشدید شدن بازار اجاره و بالا رفتن قیمت‌ها به طور غیر واقعی در دست صاحبان ملک شده است.
 
وی در پایان گفت: علاوه بر مسکن مهر وعده‌های مسکن اجتماعی هم عملی نشد و با این شرایط اجاره نشین‌ها بیش از پیش نیازمند حمایت از طرف دولت برای بهبود شرایط اجاره‌نشینی هستند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.