سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سرمایه‌گذاری بانک‌ها در امور ملکی، باید براساس رویکرد شورای پول و اعتبار باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه شورای پول و اعتبار میزان مصرف منابع بانک‌ها را مشخص می‌کند، گفت: بانک‌ها باید بر اساس رویکرد شورای پول و اعتبار در املاک سرمایه‌گذاری کنند.

"ایرج ندیمی" نماینده گیلان، لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سرمایه‌گذاری 40 درصدی بانک‌ها در املاک، اظهار داشت: شورای پول و اعتبار در سرمایه‌گذاری همواره یک رقمی را به عنوان سرمایه مشخص می‌کند که این سرمایه در حوزه سند ساختمان، صنعت و تولید به تفکیک تعلق گرفته و بر مبنای اقدامات بانک است.
 
وی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار میزان مصرف منابع بانک‌ها را مشخص می‌کند، گفت: بانک‌ها باید بر اساس رویکرد شورای پول و اعتبار درصد و نسبت خود را مشخص کنند.
 
ندیمی با بیان اینکه اگر نسبت سرمایه گذاری در تمامی حوزه‌ها رعایت نشود، در حوزه اقتصادی اثر گذار است، تصریح کرد: این امر موجب برآمدگی و رشد یک بخش و ضعف بخش دیگری می‌شود، بنابراین باید نسبت‌ها و درصدهای شورای پول و اعتبار رعایت شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بانک‌ها طبق قانون حق ورود به بخش معاملات غیرمنقول و ساخت و سازهای تجاری را ندارند، گفت: بانک‌ها در سرمایه‌گذاری، در اداره شعب خود بر اساس تصمیم‌گیری هیئت مدیره و یا هماهنگی‌های مرجع عالی بانکی اقدام می‌کنند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک‌ها باید از میزان دارایی خود آگاه باشند تا در سرمایه گذاری دچار ضرر نشوند، خاطرنشان ساخت: بانک‌ها با رعایت قوانین و موازین می‌توانند از هدررفت منابع، اسراف و تبذیر جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.