نهادهای نظارت بر امور مالی انگلیس روز جمعه اعلام کردند بانکهای این کشور احتمالا مجبور خواهند شد میزان سرمایه های خود را افزایش و پرداخت سود را به سهامداران در مدت زمان کوتاهتری کاهش دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازرویترز؛ همچنین بر اساس برنامه های جدید این نهادهای ناظر، بانکهای انگلیسی مجبور خواهند شد پرداخت پاداش به مدیران بانکها را محدود کنند تا بدین ترتیب به سرمایه های آنها افزوده شود.

به گفته تحلیلگران اقتصادی، بر اساس این برنامه های نهادهای نظارت بر امور مالی انگلیس که هنوز در دست تدوین است، بانکها موظف خواهند بود سامانه های پشتیبانی از سرمایه های خود را برای حمایت از مالیات دهندگان تقویت کنند تا بدین ترتیب در صورت بروز یک بحران مالی دیگر، مالیات دهندگان زیان نبینند.

بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی «اداره مقررات پیش بینی های اقتصادی»، چتر ایمنی سرمایه بانکها به میزان 12 درصد سرمایه های خطرپذیر آنها خواهد بود. این رقم پیشتر قرار بود برابر با 10 درصد باشد.

"کریس منرز" تحلیلگر اقتصادی موسسه «مورگن استنلی» دراین باره گفت: «بر اساس تحلیلهای ما از پیشنهادهای مطرح شده از سوی نهادهای نظارتی، این رقم حدود 12 تا 13 درصد سرمایه های خطرپذیر بانکها خواهد بود که رشد فعالیتهای اقتصادی بانکها و سودهای پرداخت شده به سهامداران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

از زمان وقوع بحران مالی سال 2008 تا کنون، بانکهای انگلیس موظف شده اند میزان سرمایه های خود را به بیش از دو برابر افزایش دهند تا بدین وسیله، آسیب پذیری خود را نسبت به تکانهای اقتصادی در آینده کاهش دهند.

ترازنامه بانکهای انگلیس بیش از چهار برابر میزان تولید ناخالص داخلی این کشور و بیش از رقم مربوط به اکثر کشورهای اروپایی و آمریکا است. میزان سرمایه بانکهای این کشور نیز با توجه به معیارهای بین المللی کافی شمرده می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار