سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه فعاليت مراكز مشاوره ازدواج داراي مجوز / 86 مركز داراي نقص پرونده هستند

معاون امور کمیسیون و نظارت حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت:هم اكنون 20 مرکز مشاوره ازدواج از سازمان ملی جوانان مجوز دریافت کرده‌اندكه فقط مراكز داراي مجوز ار نظام روانشناسي مي توانند به فعاليت خود ادامه دهند .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،‌ محمد حاتمی در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان، با بيان اينكه ،‌ سازمان نظام روانشناسي 12 هزار عضو دارد گفت : سازمان نظام روانشناسی در 16 کمیسیون تخصصی فعالیت می‌کند  كه با  تشكيل  کمیسیون مشاوره ازدواج حوزه فعاليت بيشتر مي شود .

وي با اشاره به وظيفه صدور مجوز مشاوره  اين سازمان بيان داشت :  متاسفانه بحث صدور مجوز مراکز مشاوره مغفول مانده بود كه  با توجه کار کارشناسی در دولت و مجلس از سوی مجلس مقرر شد که مجوز خدمات روانشناسی و مشاوره ازهر نوع آن را سازمان نظام روانشناسی صادر کند و این دستور به دولت ابلاغ شد.

وي با اشاره به اهميت نظارت افزود : با توجه به اهميت نظارت ؛‌ نظارت تخصصی بر اساس قانون برعهده سازمان روانشناسی است.

حاتمي با بیان اینکه ما با سازمان‌های صادر کننده با مجوز مراکز مشاوره وارد مذاکره شده‌ایم، تصريح كرد : تمام این نهادهايي كه داراي مراكز مشاوره بوده اند  قبول کردند که از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مجوز دریافت کنند. كه در اين ميان همكاري و فعاليت هاي وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزيستي قابل توجه است .
 

100 مركز مشاوره بايد مجوز لازم را دريافت كنند

معاون امور کمیسیون و نظارت حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به اينكه هم اكنون  200 مرکز مشاوره ازدواج از سازمان ملی جوانان مجوز دریافت کرده‌اند اظهار داشت دسته اي اين  از مراکز كه  از سازمان نظام روانشناسی مجوز دریافت کرده‌اند می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند،  اما 86 مرکز مشاوره ازدواج از سازمان نظام روانشناسی پروانه فعالیت ندارند كه بر اين اساس كار بررسي پرونده آنها به صورت فوق العاده برگزار مي شود .

به گفته ي وي  100 مرکز نیز نقص پرونده دارند و با بررسی این پرونده‌ها افراد واجد شرایط خارج از نوبت تا دو هفته بررسی شوند.

حاتمي با تاكيد بر اينكه  اگر وزارت ورزش و جوانان تشخیص دهد که مرکزی فعال بوده و عملکرد خوبی در زمینه مشاوره ازدواج داشته است است اما مسئول آن در رشته‌ای نامرتبط تحصیل کرده است تصريح كرد :  این مراکز می‌توانند مسئول فنی با رشته مرتبط با روانشناسی و مشاوره معرفی کنند تا بتوانند پروانه فعالیت تخصصی دریافت کنند.

مراكز بهزيستي داراي مچوز از آبان ماه غير قانوني هستند

معاون امور کمیسیون و نظارت حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی با اشاره به اينكه ‌ در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان بهزیستی هستیم خاطر نشان كرد : اگر سازمان بهزیستی از آبان ماه سال گذشته پروانه فعالیت مرکز مشاوره‌ای را صادر کرده باشد، این عمل غیر قانونی است .

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.