سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس ارشد اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد:

حذف بروکراسی های اداری با تشکیل "سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی"

یک کارشناس ارشد اقتصادی گفت: تشکیل یک سازمان واحد در قالب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند از بروکراسی‌های اداری ناشی از تعدد مدیریت ممانعت کند ضمن آنکه صرفه‌جویی اقتصادی را نیز به همراه دارد.

حیدر مستخدمی حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی دولت سیاست‌گذاری و نظارت است.

وی ادامه داد: دولت در حوزه نظام برنامه‌ریزی کشور به لحاظ آنکه چابک‌سازی را پیش بگیرد نیاز است که حوزه‌های مختلف را متمرکز کند و این امر مستلزم یک نظام برنامه‌ریزی به لحاظ بودجه و هزینه‌ها، درآمدها و منابع انسانی است.

این کارشناس ارشد اقتصادی گفت: بدین منظور دولت باید سازمانی داشته باشد که این رهایی را انجام دهد.

مستخدمی حسینی تصریح کرد: دولت برای چابک شدن نیاز دارد تا امور مربوط به فعالیت یک گروه را متمرکز کند. بنابراین ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه منابع انسانی در راستای چابک‌سازی دولت مفید می‌باشد.

وی افزود: تشکیل یک سازمان واحد در قالب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند از بروکراسی‌های اداری  ناشی از تعدد مدیریت با صرفه‌جویی اقتصادی ممانعت کند.

مستخدمی حسینی با بیان اینکه انتظار داریم در ادغام مذکور نقدهای کارشناسانه مورد توجه قرار بگیرد اضافه کرد: بهترین نام برای ادغام دو معاونت عنوان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که در انجام وظایف خود از قبیل برنامه آمایش سرزمین و نظام بودجه‌ریزی همین‌طور بحث‌های مربوط به توسعه منابع انسانی با جذب مدیریت و آموزش همراهی می‌کند که در کنار هم قرار گرفتن این دو واژه مدیریت و برنامه‌ریزی گویای عملکرد موفق سازمان است.  

این کارشناس ارشد اقتصادی بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در عمر فعالیت خود مجال آزمون عملکردی نیافت و خیلی زود توسط دولت قبل منحل شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.