سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ضرورت نظارت صحیح بر قوانین و مقررات/حاکمیت برای مقابله با زمین‌خواری وارد عمل شود

یک حقوقدان گفت: عدم اجرا و نظارت صحیح بر قوانین و مقررات، سهل‌انگاری و بی‌توجهی مجریان و مدیران از عوامل مهم در افزایش جرم زمین‌خواری هستند، بنابراین حاکمیت باید به صورت ریشه‌ای وارد عمل شود.

"محمد رسولی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پدیده زمین‌خواری و لزوم مبارزه با آن اظهار داشت: دستورالعمل ویژه دولت به وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت و تحقق دولت الکترونیک برای مقابله و برخورد جدی با پدیده زمین‌خواری، امری لازم است اما کافی نیست.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه در طرح جدید مجلس مجازات زمین‌خواری تشدید یافته اما این در حالی است که حتی اگر قوانین موجود برای مقابله با این عمل غیرقانونی به درستی اجرا شود، ما شاهد افزایش این دست جرائم نخواهیم بود.

رسولی تصریح کرد:  برای مقابله با پدیده زمین خواری خود حاکمیت باید به صورت ریشه‌ای وارد عمل شود، چرا که ریشه‌ اصلی تصرفات نامشروع و غیرقانونی زمین، نفوذ اشخاص و یا دستگا‌ها به ارگان‌های مربوطه و همچنین واگذاری غیر صواب معادن است.
 
این حقوقدان تصریح کرد: عدم اجرا و نظارت صحیح بر قوانین و مقررات، سهل‌انگاری و بی‌توجهی مجریان و مدیران در مبارزه با زمین‌خواری از عوامل دیگر افزایش این جرم هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.