سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"مسعود امامی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کارهای مخصوص ماه رمضان باید شأنیت خود را حفظ کنند

مسعود امامی خواننده پاپ گفت: کارهای مخصوص ماه رمضان باید علاوه بر حفظ شانیت این ماه حامل پیامی باشند.

مسعود امامی خواننده موسیقی پاپ کشورمان در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران در خصوص ماه مبارک رمضان گفت: متاسفانه به دلیل مشکلی که دارم دو، سه سال اخیر نتوانستم روزه‌ بگیررم اما قبل از آن همه‌ی روزه هایم را گرفته‌ام.

وی افزود: طی این سالها به این نتیجه رسیده‌ام که هرچه سن انسان بالاتر می‌رود بیشتر متوجعه فلسفه روزه و روزه‌داری می‌شود. سال‌های اول فکر می کردم روزه گرفتن یعنی ریاضت کشیدن و سختی دادن به خود برای درک برخی مسائل ولی از نظر من در حال حاضر روزه گرفتن به معنای توجه کردن به دیگران و اصلاح رفتار و گفتار است و خوردن و نیاشامیدن ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین شاخصه روزه‌ گرفتن است.

وی تصریح کرد: روزه گرفتن به معنی پالایش گفتار و شنیدار است و در زمان روزه‌داری باید رفتارمان به گونه‌ای باشد که در محفلی که سخن و رفتار بدی وجود دارد حضور نیابیم و خود نیز حرف د و زشت بر زبانمان جاری نشود.

وی درخصوص کارهای مناسبتی ماه مبارک رمضان گفت: تا به حال چندین کار برای این ماه به من پیشنهاد شده است، اما از نظر من کارهای مخصوص ماه مبارک رمضان باید شانیت این ماه را حفظ کرده و حامل پیامی از این ماه باشد و فقط نیاید به رعایت صورت ظاهری این ماه در آن اکتفا شود.

وی گفت: از نظر من کارهایی که تا به حال برای این ماه ساخته شده‌اند تنها اشاره‌ی کوچکی به این ماه داشته‌اند و برخی از کارهای موفق نیز هیچ ربطی به این ماه نداشتند.

وی همچنین گفت: در شبهای قدر در ماه مبارک رمضان علاوه بر عزاداری بر امیرالمومنین (ع) باید به نزول و قرآن و فلسفه ی اصلی این شبها نیز توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کاری با مناسبت  ماه رمضان بخوانم حتما کاری شاد خواهم ساخت.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.