سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چيت‌چيان:

"نیروگاه های برق" آبی بیش از 3 برابر برنامه برق تولید کردند

وزير نيرو گفت: نيروگاه‌هاي برق‌آبي امسال با توليد سه برابر برنامه خود توانستند نقش مهمي در تامين برق کشور ايفا کنند و به ‌موقع به کمک شبکه برق کشور بيايند.

به‌گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، حميد چيت‌چيان در بازديد از شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران، با بيان اينکه اوج مصرف برق در اواخر خرداد و اوايل تير امسال افزايش قابل‌توجهي داشته است، اظهار داشت: اواخر خرداد و اوايل تير که هوا به‌شدت گرم شد و مصرف برق بالا رفت، اوج روزانه به 46 هزار و 900 مگاوات رسيد که اين فراتر از اوج سال گذشته بوده است.

وي ادامه داد: در کنار اين موضوع، ذخاير سوخت مايع مناسبي در نيروگاه‌ها نداشتيم اما نيروگاه‌هاي برق‌آبي به داد کشور رسيد و يکباره با توليد برق تا سه برابر برنامه‌ريزي توانست بخش عمده نياز کشور را تامين کند و اگر نيروگاه‌هاي برق‌آبي نبود، به‌طور قطع کشور دچار مشکل مي‌شد.

وزير نيرو افزود: فعاليت‌هايي که در شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران انجام شده، از افتخارهاي کشور و نظام جمهوري اسلامي است و آثار بسيار و بلندمدتي در کشور دارد.
وي با اشاره به رهاسازي آب مخازن کارون 3 و 4، گفت: در کارون 3 و 4 ميزان قابل‌توجهي آب رها شد تا برق توليد شود که خوشبختانه اين آب در سد گتوند عليا ذخيره شده است و امکان استفاده دوباره از آن وجود دارد.

چيت‌چيان با بيان اينکه سال آينده با کمبود توان برق مواجه خواهيم شد، خواستار به بهره‌برداري رسيدن طرح‌هاي نيمه‌تمام شرکت آب و نيرو شد و افزود: براي سال آينده با کمبود توان توليد برق مواجه هستيم و بايد تلاش شود تا 450 مگاوات ظرفيت نيروگاهي که در سد رودبار لرستان در حال اجراست، به بهره‌برداري برسد ضمن آنکه در سال آينده سد و نيروگاه سيمره نيز بايد با وجود موانع موجود به بهره‌برداري برسد و 480 مگاوات ظرفيت نيروگاهي آن وارد شبکه برق‌رساني شود.
وزير نيرو افزود: نيروگاه تلمبه ذخيره‌اي سياه‌بيشه که در مراحل پاياني است، مي‌تواند به افزايش ظرفيت شبکه برق کشور کمک کند و اين موارد فعاليت‌هاي ارزشمندي براي کشور است و خدمت شايسته‌اي براي مردم خواهد بود.

وزير نيرو همچنين تاکيد کرد: فقط احداث سد کافي نيست و ما بايد شبکه‌هاي زيردست آنها را هم اجرا کنيم و برنامه‌ريزي شده است تا چهار سال آينده بسياري از طرح‌هاي مهم در دست اجرا به بهره‌برداري برسد و با کمک مسئولان ارشد نظام منابع مالي آنها نيز تامين شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیروگاه ، آب ، برق ، گاز ، مصرف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.