سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الگوی غذایی نامناسب دلیل تورم شکم در ماه رمضان

شواهد موجود نشان می‌دهند که به دلیل الگوهای غذایی نامناسب به ویژه در هنگام افطار و پس از آن،موارد نفخ و تورم شکم در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد.

محمدعلی موذنی متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به دلیل عادات غذایی نامناسب، موارد ابتلا برخی از بیماری‌ها و اختلالات گوارشی افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد که به راحتی می‌توان از آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه نفخ و تورم شکم دو مشکل گوارشی عمده است، تاکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که به دلیل الگوهای غذایی نامناسب به ویژه در هنگام افطار و پس از آن، موارد نفخ و تورم شکم در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد.

موذنی گفت: برخی از افراد عادت دارند بلافاصله پس از گفتن اذان مغرب و در هنگام افطار، معده خود را با انواع مواد غذایی و تنقلات پر کنند که این موضوع می‌تواند برای سلامتی مشکل ساز باشد.

وی تصریح کرد: خالی بودن معده و پر شدن آن پس از چند ساعت نخوردن غذا، علت مهم نفخ پس از افطار است چرا که معده‌ ما آمادگی لازم جهت تحمل حجم بالایی از مواد غذایی و تنقلات را ندارد.

موذنی خاطرنشان کرد: بهتر است روزه را با مایعات گرم باز کنید و پس از آن غذاهایی نظیر سوپ و آش و همچنین نان، خرما، پنیر و سبزی بهره ببریم. 


انتهای پیام/

برچسب ها: تورم ، رمضان ، افطار ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.