سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

روزه بدن را پاکسازی می کند/ روزه سموم تجمع یافته در بدن را دفع می کند

یک متخصص طب سنتی یزدی با اشاره به فواید روزه داری گفت: روزه راهکاری برای دفع سموم تجمع یافته در بدن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

دکتر مجید امتیازی متخصص طب سنتی یزدی تصریح کرد: رمضان ماه روزه‌داری و تمرین و مراقبت نفس برای ترک عادات و حرکت به سمت کمال است.

وی با بیان این مطلب که روزه واقعی تنها تمرین گرسنگی نیست افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در روایتی فرموده است: «والصیام تثبیتاً للاخلاص» ، روزه را مایه تثبیت اخلاص معرفی کرده است.

این متخصص طب سنتی با بیان این مطلب که علت بسیاری از بیماریهای روزمره که مردم به آن مبتلا هستند تغذیه نادرست و تجمع مواد زائد در سلول‌ها و بدن است عنوان کرد: یک ماه روزه داری در سال می‌تواند بدن را پاکسازی کند. «پاکسازی بدن» یکی از مراحل مهم درمان در بسیاری از مکاتب درمانی است، زیرا اگر بدن در حالت طبیعی و بدون اضافه بار مواد زائد قرار گیرد قابلیت «تطابق» آن افزایش یافته و از طریق تقویت سیستم ایمنی و مکانیسم‌های «خود-ترمیمی»، می‌تواند با بیماری‌ها مبارزه کند.

دکتر امتیازی تصریح کرد: زکریای رازی می‌فرماید: «از منافع گرسنگی و تشنگی یکی این است که امتلاء (ناشی از پرخوری) را از بین می‌برند و جلوی چاقی مفرط را می‌گیرند و حواس شامه و سامعه و باصره را دقیق‌تر و تیز‌تر می‌کنند، بیماریهای رطوبتی را ریشه‌کن کرده و نفخ و بادهای بدن را از بین می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این روزه راهکاری برای دفع سموم تجمع یافته در بدن است، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید هورمون‌ها از اثرات بلندمدت روزه‌داری است.

این متخصص طب سنتی روزه داری را عامل بازدارنده از گناه دانست و گفت: روزه به انسان درس قناعت و خودداری از اسراف و مصرف زیاد‌تر از حد ضرورت را می‌دهد.

وی در ادامه ترک عادات نادرست مثل سیگار کشیدن، افزایش سلامت روانی و رفتار اجتماعی سالم‌تر در جامعه، کاهش اضطراب و افسردگی و نیز افزایش اعتماد به نفس را از دیگر اثرات روزه داری برشمرد/س
برچسب ها: فایده ، روزه داری ، برای ، بدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.