سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تغذیه متعادل محصولات با کودها عاملی برای حفظ شدن محصولات در مقابل تغییرات فیزیکی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تغذیه متعادل محصولات با کودها، افزایش خاصیت انبارداری محصول و تا حدودی حفظ شدن محصولات در مقابل تغییرات فیزیکی و شیمیایی را در پی دارد.

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود:  هدف از زمان بندي مصرف کود، به دست آوردن بهينه ترين واکنش گياه به کود است.

وی تصریح کرد: مقدار و زمان مصرف کود دو عامل مهم براي کاربرد صحيح کودها و افزايش بازده مصرفي آنها است.

سلیمانی ادامه داد: بديهي است که مقدار کود مصرفي، بر اساس مقدار عناصر غذايي موجود در خاک، ميزان جذب عناصر توسط گياه و نياز گياه در طول دوره رشد تعيين مي شود.

سلیمانی شرایط خاک را در استفاده متعادل از کود تاثیرگذار دانست و ادامه داد: شرایط آب و خاک در استفاده متعادل از کودهای شیمیایی، آلی و بیولوژیکی به روشی صحیح و مطابق با نیازهای واقعی محصول تاثیرگذار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از ارزان بودن کودهای شیمیایی در کشور گفت و یادآور شد: از مزاياي كودهاي شيميايي در ايران بهای ارزان، كاربرد سهل و آسان و درآمد كاذب كوتاه مدت (بدون توجه به استهلاک سرمايه اصلي يعني خاک و مواد آلي آن) است.

وی اظهار داشت: خاک ها در اثر تداوم برداشت محصول، از نظر مواد معدني و عناصر غذايي فقير مي شوند و نياز به کود پيدا مي کنند که براي جبران آن، مي توان طي يک برنامه زمانبندي مشخص اقدام به استفاده از کودهاي مختلف شيميايي، حيواني و گياهي نمود.

سلیمانی ضمن بازگو نمودن کاهش هزینه کوددهی در پی استفاده متعادل از کودهای شیمیایی تاکید کرد: استفاده متعادل از کودهای شیمیایی موجب کاهش هزینه تامین کود و کوددهی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: محصول ، تغذیه ، متعادل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.