سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كتابی از سمیح القاسم و شعر معاصر فلسطین

همزمان با آغاز انتفاضه سوم ملت فلسطین نخستین جلد كتاب" سمیح القاسم و شعر معاصر فلسطین" نوشته حسین ابویسانی از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر كشور شد .

به گزارشحوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران  به نقل از سایت رسانه ملی؛ نخستین جلد كتاب" سمیح القاسم و شعر معاصر فلسطین" نوشته حسین ابویسانی را انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر كشور كرد . سمیح القاسم ، شاعر بزرگ فلسطینی با وجود فشار ، زندان و تبعیدهای مكرر حاضر نشد از سرزمین خویش خارج شود . او بیش از سی دفتر شعر، داستان، و نمایشنامه دارد .
 
توانمندی در به كار گرفتن واژگان و معنی پردازی ها و تصویرسازی های جدید از آن ، تنوع اسلوب های شعری، اجرای گفت و گوی اندیشه ها، گستردگی خیال، استفاده از ساختار نمایشی قصاید ، و سهل و ممتنع بودن عبارات، او را در زمره شاعران دست نیافتنی زمان خویش قرار داده است . كتاب " سمیح القاسم و شعر معاصر فلسطین" در دو بخش به نگارش درآمده است.

 بخش اول این اثر نگاهی بر شعر معاصر فلسطین دارد و با تقسیم بندی شعر فلسطین به 5 بخش سنت گرایی، توافق جریان سنت گرایی و رمانتیسم، ظهور مكتب رمانتیسم، زبان شعر و خصایص ملی- مردمی و نهضت شعری جدید ، ابعاد مختلف شعر فلسطینی را مورد واكاوی قرار می دهد. بخش دوم كتاب به جریان زندگی سمیح القاسم این شاعر بزرگ و نقش انكارناپذیر وی در آفاق ادبی این كشور می پردازد و حركت مقاومتی وی را در زمینه شعر و ادبیات بررسی می كند.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، فلسطین ، مکتب ، ادبیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.