سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

1/4 میلیارد نفر سیگاری در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که حدود 1.4 میلیارد نفر در دنیا سیگار می‌کشند که این افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند.

مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: چاقی و اضافه وزن، چربی خون بالا، ورزش نکردن و نداشتن فعالیت بدنی و استعمال دخانیات به ویژه سیگار، از دلایل اصلی گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های مغزی و عصبی، بیماری‌های کلیوی، اختلالات کبدی، ریوی و ده‌ها نوع بیماری دیگر است.

وی با اشاره به نقش سیگار در افزایش خطر بسیاری از بیماری‌ها و بالا رفتن آمار مرگ و میر تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که حدود  1.4 میلیارد نفر در دنیا سیگار می‌‌کشند که این افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند.

گرجی اظهار داشت: در کشورمان نیز آمار افرادی که سیگار می‌کشند بسیار بالا است و متاسفانه سن مصرف سیگار در کشور در حال کاهش است.

وی افزود: اغلب سیگارهای موجود در کشور به صورت قاچاق وارد شده‌اند و درصد کمی از سیگار‌ها تولید داخل هستند که این موضوع اهمیت بیش از پیش مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ویژه سیگار را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.