مصرف قلیان به تازگی در جامعه باب شده و به ویژه جوانان به شدت از این وسیله استفاده می‌کنند، اما تحقیقات جدید، یافته‌های ترسناکی درباره مصرف قلیان نشان داده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، کارشناسان هشدار می‌دهند یک شب مصرف قلیان می‌تواند سبب بروز سرطان ریه در افراد شود.

گفتنی است، براساس جدید ترین پژوهش‌ها، کارشناسان در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند اثر قلیان بر سلامت و ابتلای افراد به سرطان از سیگار به مراتب بدتر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط مجله اپیدمیولوژی سرطان مصرف قلیان می‌تواند، بسیار خطرناک باشد و سبب ابتلای افراد به بیماری‌هایی مانند بیماری انسدادی ریه، بیماری‌های قلبی-عروقی و حتی انواع سرطان گردد.

کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا این نتایج را با بررسی بر روی نمونه‌ی ادرار 55 فرد بزرگسال قبل و بعد از استعمال دخانیات به دست آورده‌اند و دریافته‌اند که در نمونه ادرار گرفته شده پس از استعمال دخانیات در این افراد مقادیر بالایی از نیکوتین مشاهده شده است.

کارشناسان اعتقاد دارند، افرادی که از قلیان استفاده می‌کنند 56 مرتبه بیشتر از افراد سیگاری در معرض استنشاق دود ناشی از توتون و تنباکو قرار دارند و این می‌تواند باعث بروز صدمات جدی در آن‌ها گردد.


انتهای پیام/

برچسب ها: قلیان ، ریه ، سرطان ، توتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار