سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچکی‌نژاد در اخطار قانون اساسی؛

افزایش 70 درصدی حقوق کارکنان برخی دستگاه‌ها غیرقانونی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: با وجود اینکه دولت افزایش 20 درصدی حقوق را برای کارکنان دستگاه‌های دولتی تعیین کرده، اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها افزایش 70 درصدی در حقوق کارکنان اعمال کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ "جبار کوچکی‌نژاد" نماینده مردم رشت در مجلس در اخطار قانون اساسی با استتناد به اصل 3 و بند 9 قانون اساسی گفت: متأسفانه تبعیض در پرداخت حقوق به کارکنان دستگاه‌های دولتی انتقادات بسیاری را به همراه داشته است.

وی افزود: طبق اصل 52 قانون اساسی هرگونه تغییر در بحث بودجه باید مطابق با قانون باشد، بسیاری از کارکنان دولت به ویژه فرهنگیان از نوع پرداخت‌ها و تصمیماتی که از سوی دستگاه‌ها گرفته می‌شود، ناراضی هستند، به گونه‌ای که با وجود قانونی بودن افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان، اما ما شاهد هستیم که برخی از دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه، وزارت کشور و برخی دیگر تا 70 درصد افزایش حقوق را برای کارکنان خود لحاظ کرده‌اند که این مورد انتقاد قشر فرهنگی جامعه شده است.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: باید جلوی تبعیض ناروا در پرداخت حقوق به کارکنان گرفته شود چراکه قانون باید برای همه کارکنان به طور یکسان اجرا شود.

باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داست خطاب به این نماینده  گفت: حرف شما حق بود اما کاملا بی‌موقع، در اخطار قانون اساسی شما باید بگویید که آقای رئیس شما در حال حاضر اقدامی خلاف قانون اساسی انجام داده‌اید، شاید در مملکت برخی از قوانین درست اجرا نشود، اما اگر قانون به درستی اجرا نمی‌شود شما می‌توانید از ابزار تحقیق و تفحص و سؤال استفاده کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.