سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

گروه‌های تروریستی در عراق نیابتی و وکالتی مبارزه می‌کنند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: گروه‌های تروریستی در عراق به صورت نیابتی و وکالتی مبارزه می‌کنند و می‌توان گفت که مورد بهره‌برداری قدرت‌های غربی قرار گرفته‌اند از این رو هرچه اختلاف بین بانیان و حامیان مالی آنها بیشتر شود، اختلاف داخلی میان این گروه‌ها نیز بیشتر می‌شود

"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تمسخر گروه تروریستی تکفیری بعثی از سوی تروریست‌های جبهه‌النصره، گفت: این گروه‌های ترویستی تکفیری مستقل نبوده و تصمیماتشان در بیرون از تشکیلاتشان گرفته می‌شود.
 
وی ادامه داد: در واقع این گروه‌ها به صورت نیابتی و وکالتی مبارزه می‌کنند و می‌توان گفت که مورد بهره‌برداری قدرت‌های غربی قرار گرفته‌اند از این رو هرچه اختلاف بین بانیان و حامیان مالی آنها بیشتر شود، اختلاف داخلی میان این گروه‌ها نیز بیشتر می‌شود، البته بعضا هم اختلاف بر سر قدرت و مواجبی است که به آنها داده می‌شود.
 
قنادباشی اختلاف‌ها میان گروه‌های تروریستی تکفیری فعال در منطقه را ریشه‌دار دانست و گفت: 3 سال پیش نیز در جریان اجلاس تونس گروه‌های معارض سوری بر سر مواجب تعیین شده از سوی آمریکا با هم درگیر شدند و نشان دادند نه تنها اتحاد و مواضع مشترکی ندارند بلکه در صورت فراهم شدن فرصت نیز از قلع و قمع یکدیگر دریغ نخواهند کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی گفت: این مسائل نشان‌دهنده این است که اگرچه این گروه‌ها راه مشابهی را در پیش گرفته‌اند که همان راه خشونت و دست بردن به سلاح است و هدفشان نیز مخالفت با گروه‌هایی است که در حد مقاومت‌ هستند، اما این اختلافات نشانگر این است که دستاویز کسانی قرار گرفته‌اند که با هم اختلاف دارند.
 
وی ادامه داد: مسلما اختلاف، انشعاب و وابستگی این گروه‌ها باعث می‌شود که کمترین موجودیتشان را نیز از دست بدهند، در واقع زمانی می‌توانند موجودیت خود را حفظ کنند که شیوه‌های انسانی و سیاسی و فرهنگی درستی داشته باشند و این در حالی است که این گروه‌ها هرگز به اینگونه مسائل فکر نمی‌کنند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: در هیچ برهه تاریخی این امکان وجود نداشته که با انسان‌کشی و وحشی‌‌گری کسی بتواند حکومتی تشکیل دهد و این از نادانی آنهاست که چنین راهی را در پیش گرفته‌اند و این مسائل شانس را برای کشورهایی که به دنبال ثبات در منطقه هستند، برای مقابله با گروه‌های تروریستی بیشتر می‌کند و باعث می‌شود بدون هیچ هزینه‌ای موفق به شکست آنها شوند.

قنادباشی در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی تکفیری همانند صدام(دیکتاتور سابق عراق) تاریخ مصرف محدودی دارند و پس از مدتی تاریخ مصرفشان به اتمام خواهد رسید و  از بین خواهند رفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارشناس ، سیاست ، خارجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.