سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اغلب مبتلایان به "بیماری‌های کلیوی" می‌توانند روزه بگیرند

یک فوق‌تخصص اورولوژی گفت: اغلب مبتلایان به بیماری‌های کلیوی با رعایت دستورالعمل‌های درمانی، می‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند.

رحمان صداقت پیشه فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه در سالهای اخیر موارد ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی به شدت افزایش یافته و در حال حاضر درصد قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه گرفتار این بیماری‌ها هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت روزه‌داری در مبتلایان به مشکلات و بیمار‌ی‌های کلیوی متفاوت است، تصریح کرد: اغلب مبتلایان به بیماری‌های کلیوی با رعایت دستورالعمل‌های درمانی، می‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند.

صداقت پیشه گفت: فقط افرادی که دچار بیماری‌های مزمن و شدید کلیوی هستند، منع قطعی برای روزه‌داری دارند چرا که این بیماران نیاز جدی به مصرف زیاد مایعات در طول روز دارند.

وی یادآور شد: افراد مبتلا به بیماری‌های خفیف کلیه، بدون نگرانی می‌توانند روزه بگیرند و روزه‌داری ممکن است برای آنها بسیار مناسب هم باشد.

صداقت پیشه خاطرنشان کرد: مبتلایان به بیماری‌های کلیوی در صورتی‌که روزه گرفته و در طول روز دچار مشکل شدند، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرده تا وضعیت روزه‌داری آنها بررسی شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.