سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد

اختصاص وام 300 میلیاردی به شرکت‌های نوپا/ واريز مبلغ 600 میلیاردی به صندوق نوآوری و شکوفایی

وام 300 میلیاردی به شرکت‌های نوپا بدون چک و سفته اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز طی سخنرانی در دانشگاه الزهرا که به دلیل عقد تفاهم نامه معاونت علمی با دانشگاه الزهرا منعقد شد، طی سخنرانی گفت: ما مسئول هستیم که برای دانشجویان فارغ‌التحصیل شغل ایجاد کنیم چرا که هم اکنون شاهد هستیم که دانشجویان به درستی تربیت می شوند ولی بازار کار آشنایی ندارند، چنانچه عرضه زیاد است ولی در زمینه تقاضا فعالیتی شکل نگرفته است.

وی افزود: فضای دانشگاه باید تغییر باید و بخشی از درآمد دانشگاه باید از محل فناوری باشد، چنانچه  هم اکنون شاهد هستیم که 99 درصد از فعالیت‌های دانشگاه آزاد از سوی شهریه و 1 درصد آن نیز از سوی فروش اموال است و این دانشگاه نمی‌تواند کارآفرینی کند.

ستاری تصریح کرد: 70 درصد از اساتید دانشگاه شریف در ارتباط با صنعت هستند. 

وام 300 میلیارد تومانی به شرکت‌های نوپا بدون چک و سفته
وی به حمایت‌های معاونت علمی اشاره کرد و گفت: به شرکت‌های نوپا در دانشگاههای 300 میلیارد تومان وام تعلق می گیرد بدون هیچ گونه چک و سفته‌ای، چرا که کمک به شرکت‌ها و مراکز رشد وظیفه ما است.

ستاری تصریح کرد: در زمینه پژوهش هزینه بالایی شکل گرفته ولی هیچ مشکلی از کشور حل نشده است چرا که روش را غلط انتخاب کرده‌ایم و جایی که باید تجاری سازی شکل گیرد محقق نشده است.

اختصاص 5 درصدی از فروش محصولات شرکت‌ها به دانشگاه‌ها
وی افزود: یکی از بزرگترین خیانت‌ها اختصاص 1 تا 3 درصد هزینه از سوی دانشگاهها جهت فعالیت‌های پژوهشی است چرا که این مجوزی است برای توسعه و هیچ چیزی از آن خارج نمی‌شود.

ستاری تصریح کرد: در خصوص توسعه مرکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان حمایت صورت می‌گیرد تا جایی که شرکت‌ها هر چه قدر از محصولات خود را به فروش برسانند 5 درصد آن به دانشگاهها اختصاص می یابد.

واریز 600 میلیاردی پول به صندوق نوآوری و شکوفایی
وی از واریز 600 میلیارد تومان پول به صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: هفته گذشته 600 میلیارد تومان پول به صندوق نوآوری و شکوفایی واریز شده برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان چنانچه هم اکنون امکانات خوبی برای رشد و توسعه در کشور فراهم است.

ستاری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه الزهرا یک دانشگاهی است که تمامی دانشجویان آن دختر هستند و فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های علمی و پژوهشی و حتی  صنایع دستی دارند ما از بحث صنایع دستی در این دانشگاه حمایت می کنیم تا جایی که ما جهت گیری بازار کشور را بگیریم چنانچه دانشگاهها می توانند بخشی از فعالیت‌ها را از محل فروش درآمدهای خود کسب کنند.



انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.