سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

تشکیل کارگروههای ویژه بین بیمار و پزشک برای بررسی "طرح تحول سلامت"

علیرغم اینکه طرح تحول سلامت طرحی بسیار خوب و مفید است اما به علت برخی مشکلات موجب نارضایتی پزشکان مقیم در این طرح شده است.

علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم اینکه طرح تحول نظام سلامت طرحی خوب و مفید برای حل مشکلات بیماران است اما به علت برخی نقاط ضعف موجب نارضایتی پزشکان مقیم در این طرح شده است.

وی گفت: در این طرح باید به فکر حفظ رابطه دو سویه بین بیمار و پزشک بود و نباید به یک جنبه پرداخته شود چرا که اکنون پس از مدتی کوتاه از این طرح شاهدیم برخی پزشکان از مراجعات بیش از حد بیماران و کمبود نیرو در این خصوص ناراضی‌اند که این نارضایتی بر نحوه عملکرد آنها و کیفیت خدمات رسانی آنان اثر منفی می گذارد.

وی تصریح کرد: باید بازرسی و نظارت بر این طرح بیشتر شود و بخش عمده‌ای از اعتبار این طرح صرف آموزش و بهداشت شود نه درمان چرا که رویه کنونی اجرای این طرح به شدت بر درمان گرایی تأکید دارد.

وی افزود: پرداختن به مقوله بهداشت و آموزش می‌توانند زمینه موفقیت طرح تحول نظام سلامت را دو چندان سازد و در همین خصوص کارگروه‌هایی در مجلس برای بررسی وضعیت پیش برد این طرح تشکیل خواهد شد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ماهان
۱۲:۱۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۳
چرا این طرح به بیمارستان های خصوصی پرداخته شده؟ بیمارستان های خصوصی رو از دولتی جدا کنید.