سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اقتصادی مطرح کرد

تحقق "استقلال اقتصادی" در سایه سیاستهای" اقتصاد مقاومتی"

استفاده از ظرفیتهای اقتصاد مقاومتی بهترین الگو برای استقلال اقتصادی است چرا که این اقتصاد با خود مردم اداره می شود و حفظ منابع هم برای مردم مهم است .

فاطمه آقامیری ، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : استقلال اقتصادی، اقتصادی است که تحولات آن به تصمیم گیری عوامل خارجی وابسته نیست .

وی ادامه داد : در این سطح از اقتصاد ، اتخاذ سیاستهای اقتصادی بدون هیچ تآثیر مهمی از عوامل خارج انجام می شود .

این کارشناس با بیان اینکه لازمه رسیدن به استقلال اقتصادی پایداری اقتصادی است گفت : پایداری اقتصادی زمانی حادث می شود که در توسعه اقتصادی  منابع محیطی بومی در رآس قرار داشته باشد با این وجود از منابع خارجی خبری نیست و ظرفیت تولید داخل ارتقا می یابد .

آقامیری تآکید کرد : این هماهنگی نیازمند نوعی نگاه تئوریک است تا با چهارچوبی درست بتوان به سطح استقلال در اقتصاد رسید .

وی اقتصاد مقاومتی را بهترین راه رسیدن به استقلال اقتصادی دانست و تصریح کرد : استفاده از ظرفیتهای اقتصاد مقاومتی بهترین الگو برای استقلال اقتصادی است چرا که این اقتصاد با خود مردم اداره می شود و حفظ منابع هم برای مردم مهم است .

وی اضافه کرد : در صورتی به استقلال اقتصادی می رسیم که افزایش صادرات با کاهش میزان واردات همراه باشد که این مهم فقط با اعتماد به تولید داخل محقق می شود .

آقامیری در پایان گفت : کشور در صورتی به استقلال اقتصادی می رسد که برنامه ریزی صحیح برای تقویت تولید داخل و ایجاد اشتغال داشته باشد .
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.