سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

پیشرفت 50 درصدی بندر شهید بهشتی/آغازساخت فاز شماره 3 بندرشهید رجایی

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: فاز یک ترمینال بندرشهید بهشتی در چابهار تا کنون50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته وساخت فاز سه بندر شهید رجایی نیز امسال آغاز می شود.

محمد سعید نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ترمینال شماره یک بندرشهید رجایی درحال فعالیت است،گفت: اسکلت ترمینال شماره 2 این بندر ساخته شده و در حال تامین تجهیزات این بندر هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت این بندر100 میلیون تن است افزود: ظرفیت سال گذشته 80 میلیون تن عملکرد وعملیات از این بندر داشتیم .

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه اظهار داشت:بندر شهید رجایی مهم ترین بندردرتنگه هرمز به شمار می رود و با توجه به موقعیت استراتژیک و جایگاه ویژه در زمینه واردات وصادرات و ترانزیت باید این ظرفیت افزایش یابد،به همین منظور ‌سازمان بنادر ودریانوردی  برای سال های بعد طرحهای توسعه بسیاری برای این بندر در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در ادامه تصریح کرد: طرح اجرای فاز سه بندر شهید رجایی جزو طرح های مورد اولویت دولت به شمار می رود و در این زمینه کارهای مقدماتی و مطالعاتی آن انجام شده و کار ساخت این طرح امسال آغازمی شود.

سعید نژاد با اشاره به اینکه بندرشهید بهشتی براساس مصوبه دولت در سال 84 با همکاری وتامین منابع مشترک دولت وسازمان بنادر احداث شود،گفت:‌تاکنون این بندر 50 درصد پیشرفت فیزیکی در فاز یک ترمینال بندرشهید بهشتی در چابهار داشته ایم .

وی در ادامه گفت: با تامین منابع توسط دولت 50 درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده این طرح در زمان خودش انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی در ادامه اظهار داشت: درحال حاضر بندر شهید بهشتی از طریق اسکله شهید کلانتری درحال فعالیت است وطرح توسعه آن  هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بندر ، شهید بهشتی ، ظرفیت ، تنگه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.