سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ماه ژوئن؛

شاخص توليدات کارخانه‌ای و صنايع "منطقه يورو" کاهش يافت

در پی کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدی منطقه يورو ، شاخص توليدات کارخانه‌ای و صنايع منطقه يورو ماه ژوئن کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، بر اساس اعلام موسسه پژوهش هاي اقتصادي مارکيت، در پي کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي منطقه يورو و به ويژه در برخي از کشورهاي اين منطقه که روند آن شديد بوده است، شاخص توليدات کارخانه‌اي و صنايع منطقه يورو ماه ژوئن کاهش يافت.

 بر اساس شاخص مديران خريد موسسه پژوهش هاي اقتصادي مارکيت، رشد توليدات کارخانه‌اي در منطقه يورو ماه ژوئن به 51.8  واحد رسيد حال آنکه رقم همين شاخص در ماه قبل از آن يعني در ماه مه 52.2 واحد بود. پيش بيني هاي اوليه حاکي از آن بود شاخص توليدات کارخانه اي در منطقه يورو در ماه ژوئن دست‌کم 52.2 واحد باشد.

اين شاخص به طور کلي آهنگ افزايش يا کاهش رونق اقتصادي در بخش صنايع و کارخانه‌ها را در هر کشور و منطقه اقتصادي بر اساس ميزان خدمات، سفارش‌هاي جديد و توليد نشان مي‌دهد و براي پيش‌بيني فراز و نشيب‌هاي توليد ناخالص داخلي کشورها و مناطق اقتصادي در کوتاه مدت به‌کاربرده مي‌شود.

رقم پايه و مرجع سنجش ارزشيابي شاخص توليدات کارخانه‌اي و صنايع در هر کشور و منطقه اقتصادي 50 واحد تعيين شده است. اگر رقم اين شاخص، بالاي 50 واحد باشد به معناي آن است که در اين بخش توسعه و رونق وجود دارد و اگر رقم آن پايين تر از 50 واحد باشد به معناي کاهش رونق اقتصادي در بخش مربوطه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.