سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارزانی مدعی شد:

عراق اکنون عملا تجزیه شده/ شراکت با بغداد شکست خورده است/ همه‌پرسی درباره استقلال کردستان ظرف چند ماه آینده برگزار می‌شود

رئیس منطقه کردستان عراق از برگزاری همه‌پرسی درباره استقلال این منطقه ظرف چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی عربی، مسعود بارزانی  در گفتگویی با بخش انگلیسی شبکه بی بی سی سخن می‌گفت ضمن اعلام این مطلب افزود عراق اکنون عملا تجزیه شده است و حوادث اخیر یعنی پیشروی "داعش" نظریه استقلال را به عنوان راه حلی ریشه ای برای کردها تقویت می‌کند. 

وی گفت: کردها آماده اند در مبارزه با عناصر مسلح داعش نقش ایفا کنند مشروط به این که این کار در چارچوب حل سیاسی برای تغییر اساسی حکومت در بغداد باشد. 

بارزانی مدعی شد: من نیستم که درباره سرنوشت کردستان تصمیم می گیرم بلکه ملت کردستان باید در این باره تصمیم بگیرند به همین سبب باید در کردستان همه پرسی برگزار کنیم و به تصمیم ملت خود احترام می گذاریم و به آن پایبند خواهیم بود. از دیگران هم انتظار دارم به انتخاب مردم کردستان احترام بگذارند. 

وی ادعا کرد: ما تهدیدی برای هیچ کس نخواهیم بود. من در این باره اطمینان دارم. 

بارزانی با اشاره به این که شراکت با دولت مرکزی (بغداد) با شکست روبرو شده است افزود اگر شراکتی واقعی وجود داشت کردها ناچار نمی شدند به دنبال راهکارهای دیگر (اشاره به همه پرسی برای تعیین سرنوشت کردستان) بروند. 

وی گفت: ما نمی خواهیم با برادرانمان برخوردی داشته باشیم. باید با یکدیگر تفاهم داشته باشیم و با هم گفتگو کنیم. آنها باید این نکته را درک کنند که زمان آن رسیده است که کردها سرنوشت خود را تعیین کنند. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.