خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار، با اشاره به ادامه عملیات نظامی ارتش عراق علیه تروریست ها در مناطق مختلف این کشور، گزارش داد: نیروهای امنیتی عراق اعلام کردند که توانستند ده ها تن از تروریست ها را در مناطق مختلف به هلاکت برسانند و خودروهای آنها را نیز منهدم کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "عادل الفیاض" خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار از بغداد گزارش داد: عملیات نظامی در مناطق شمالی بغداد ادامه دارد. طی دو روز گذشته، عملیات نظامی ارتش عراق بر استان صلاح الدین، به ویژه تکریت مرکز این استان، متمرکز شده است.

خبرنگار این شبکه افزود: بر اساس سخنان فرماندهان و مسئولان نظامی عراق، نیروهای عراقی بر منطقه العوجه در اطراف تکریت تسلط یافته اند. پیش از این، عناصر داعش بر این منطقه تسلط داشتند. این منطقه زادگاه صدام حسین است. نیروهای ارتش عراق در محورهای دیگر استان صلاح الدین نیز در حال تحرک هستند.

خبرنگار این شبکه در ادامه گفت: درباره اوضاع در شمال شرق عراق و استان دیاله نیز باید گفت که این مناطق تحت تسلط نیروهای عراق است. عصر دیروز، نیروهای عراق توانستند پایگاه های گروه های تروریستی را به ویژه در منطقه المنصوریه هدف حمله قرار دهند. این منطقه در اطراف استان دیاله قرار دارد. عناصر زیادی از گروه داعش در آنجا مستقر بودند. نیروهای امنیتی اعلام کردند که توانستند ده ها تن از آنها را به هلاکت برسانند و خودروهای آنها را نیز منهدم کنند.

خبرنگار این شبکه افزود: همچنین، نیروهای امنیتی از هلاکت پنج تن از عناصر داعش در درگیری های مسلحانه در شهر فلوجه خبر دادند. عناصر مسلح داعش بر این منطقه تلسط دارند، اما این شهر در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد. در استان الانبار نیز نیروهای امنیتی عراق تدابیر شدیدی برای جلوگیری از تحرکات افراد مسلح اتخاذ کرده اند.

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: نیروهای امنیتی عراق در مناطقی که عناصر داعش حضور دارند در حال تحرک هستند.

عادل الفیاض درباره تحولات سیاسی عراق نیز گزارش داد: از سه روز گذشته تاکنون، رایزنی ها و گفتگوهای فشرده ای بین گروه های سیاسی برای معرفی نامزدها برای رؤسای سه گانه ( رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان)  وجود دارد. ائتلاف ملی شیعه تا این لحظه نامزد رسمی خود را برای سمت نخست وزیری مشخص نکرده است. ائتلاف دولت قانون به صراحت اعلام می کند که نامزد اصلی آن نوری المالکی نخست وزیر است. از این رو، از ائتلاف های دیگر نیز خواسته است که نامزدهای خود را مشخص کنند.

وی گفت: گروه ها و احزاب سیاسی درباره رسیدن به توافق در حال رایزنی هستند. نمایندگان پارلمان روز سه شنبه در  پارلمان سوگند یاد خواهند کرد. البته، برخی از فهرست ها مانند فهرست ایاد علاوی اعلام کرده اند که در جلسه پارلمان حاضر نخواهند شد. در این شرایط بحرانی عراق، عراقی ها بر ضرورت حضور همه نمایندگان در پارلمان تاکید می کنند.

خبرنگار المنار درباره واکنش ها در بغداد به سخنان مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، در خصوص اینکه باید درخصوص کرکوک همه پرسی برگزار شود گفت: این مسئله در ماده صد و چهل قانون اساسی عراق مشخص شده است؛ به این معنا که برای مشخص شدن سرنوشت مناطق مورد منازعه همه پرسی برگزار شود، اما منطقه کردستان زمانی که نیروهایش را در این مناطق مستقر کرد این موضوع را مطرح کرد که در واقع تحمیل خواست آن به شمار می‌رود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار