سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بار مالی سیگار اقتصاد کشورها را با مشکل مواجه کرده است

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که بار مالی ناشی از استعمال سیگار بردوش مردم و دولت‌ها سنگینی کرده و اقتصاد کشورها ر با مشکل مواجه کرده است.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  تصریح کرد: بر اساس برآوردها تعداد افراد سیگاری در جهان بیش از 1.3 میلیارد نفر است که این میزان در حال افزایش بوده و ممکن است در چند سال آینده به حدود 1.8 میلیارد نفر برسد.

وی گفت: سالانه میلیاردها دلار در جهان صرف عوارض ناشی از مصرف سیگار می‌شود و میلیون‌ها نفر نیز به دلیل بیماری‌های ناشی از  این عامل خطر، جان خود را از دست می‌دهند.

رستگاری افزود: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بار مالی ناشی از استعمال سیگار بردوش مردم و نهادها سنگینی کرده و اقتصاد کشورها را با مشکل مواجه کرده است.

وی یادآور شد: واقعیت این است که برخی از کشورها نمی‌توانند بودجه زیادی را صرف درمان بیماری‌های مزمن و غیر واگیر نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی کنند که در این صورت پیشگیری اهمیت بیشتری می‌یابد.

رستگاری با اشاره به راههای پیشگیری از بیماری‌های مزمن، خاطرنشان کرد: به طور قطع پرهیز از استعمال دخانیات به ویژه سیگار، یکی از مهمترین راههای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و کاهش اثرات جانی و مالی این بیماری‌ها است. 


انتهاي پيام /

برچسب ها: سیگار ، سرطان ، اقتصاد ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.