سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

برای کاهش آلایندگی "شرکت‌های فولادی" باید از سیستم‌های به روز استفاده شود

منصوری گفت: آلایندگی شرکت‌های فولادی بستگی به نوع شرکت‌ها دارد به طوری که در دنیا فولادسازان از آخرین تکنولوژی‌ها در جهت کاهش آلایندگی استفاده می‌کنند و برخی از شرکت‌های ما هم توانستند تا حدی این آلایندگی را کنترل کنند.

مجید منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درباره آلایندگی شرکت‌های فولادی گفت: آلایندگی شرکت‌های فولادی بستگی به نوع شرکت‌ها دارد چون همه شرکت‌های فولادساز ما در یک اندازه نیستند و اگر فولاد از پایه زغال‌سنگ و کک باشد یک نوع آلایندگی دارد و اگر از گوراک باشد آلایندگی آن متفاوت است.
 
وی ادامه داد: فولاد جز صنایعیا است که اگر از سیستم‌های غبارگیری به روز استفاده نشود قطعاً از نظر آلایندگی جز صنایع آلاینده خواهد بود.
 
وی گفت: در دنیا فولادسازان از آخرین تکنولوژی‌ها در جهت کاهش آلایندگی استفاده می‌کنند. در ایران هم فولادسازان تلاش کردند این کار را انجام بدهند که برخی توانستند آلایندگی را برطرف کنند مثل شرکت ذوب‌آهن که به صورت ماهیانه جرائم آلایندگی را پرداخت می‌کنند و برخی توانستند تا حدی آلایندگی را کنترل کنند.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر بخواهیم به این فکر کنیم که آلودگی فولاد را به صفر برسانیم خیلی بعید است چون آلایندگی فولاد نیز استانداردهایی دارد که استاندارد زیست محیطی آن و آلایندگی ناشی از CO حدود PPM‌400 و ذرات معلق ناشی از جیوه هم حدود 100 میلی‌گرم می‌باشد که اگر به این عدد برسد جز صنایع غیر آلاینده خواهند بود و اگر بالاتر از این مقدار باشد هنوز آلایندگی وجود دارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فولاد ، آلاینده ، تکنولوژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.