سیدجعفر تشکر هاشمی گفت: سامانه 1888پل ارتباطی مدیران و شهروندان در شهرداری تهران است و حتما باید هر چندوقت یکبار اینگونه ملاقات های مردمی از طریق سامانه 1888 با مردم برقرار شود.

  به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، معاون شهردار تهران در حاشیه ملاقات مردمی در سامانه 1888 در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات و موانع که از سوی شهروندان مطرح می شود به صورت انی و فوری قابل حل نیست، گفت: برای رفع این مشکلات زمانبندی مشخصی تعیین می شود و نظارت می شود تا مسائل و موانع حل شود . همچنین این سامانه علاوه بر رسیدگی به مشکلات شهروندان فرصتی برای استفاده از رهنمودها و پیشنهادات شهروندان است. در بسیاری از موارد نیز شهروندان پیشنهادات و رهنمودهایی را ارایه می دهند که در برنامه ریزی ها برای مدیریت شهری می تواند سرلوحه عمل باشد.

وی گفت: امروز پیش از 30الی 40 درصد از تماس های تلفنی درخصوص رهنمودها و پیشنهادات به منظور گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود وضعیت ترافیکی شهر بود. درکا امروز بیش از 100 تماس تلفنی و8 مورد مراجعه حضوری در سامانه 1888 مورد بررسی قرار گرفت که در تمام این موارد من و تمام همکارانم تلاش می کنیم موارد و مشکلات آنها بررسی و برطرف شود . در برخی موارد نیز خواسته های مردم خواسته هایی بر حق نیست که در این موارد نیز توضیحات لازم داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه این جلسات انگیزه مدیران حوزه حمل و نقل را برای بهبود وضعیت ترافیکی افزایش می دهد، گفت: به عنوان مثال امروز عزیز معلولی در سامانه 1888 حضور داشتند که بسیاری از موارد و مشکلات معلولان را بیان کرد. این امر سبب می شود ما در معاونت حمل و ترافیک رفع موانع موجود را بیش از قبل در سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم. امیدواریم شرایط سخت زندگی در شهر را برای معلولان تسهیل کنیم و نتایج این جلسات خدمت بیشتر و بهینه به شهر و شهروندان باشد.

وی گفت: فراوانی تماس های شهروندان با سامانه 1888 به معنای شکایت زیاد شهروندان نیست بلکه نشان از اعتماد شهروندان به شهرداری تهران است .

تشکری افزود: اگر در یک موضوع فراوانی تماس بیشتر از حد معقول باشد نشان از ضعف عملکرد دارد. این در حالی است که با امروز تنوع تماس ها بسیار است و کمتر شاهد تماس های مشابه و بیان مشکلات مشابه بوده ایم .

 معاون شهردار پایخت در ادامه با بیان اینکه امروز و روزهای آینده در تهران هوا در شرایط ناسالم قرار دارد گفت: اقداماتی نظیر اجرای طرح زوج وفرد تردد خودرو از درب منازل دردی از هوای تهران دوا نمی کند و تنها مقطعی و مسکن وار شرایط هوا را از حالت بحران خارج می کند .
 
پیکان معادل 400 خودرو در تهران تولید آلایندگی دارد
 
وی با بیان اینکه اکنون میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در هوای تهران 150 psi است، گفت : منشاء آلودگی هوا منابع متحرک است. کیفیت پایین سوخت و کیفیت پایین خودرو ها مهمترین منبع آلودگی در شهر تهران محسوب می شوند که شاهدیم هیچ ممنوعیتی برای تردد خودروهای بی کیفیت وجود ندارد. به عنوان مثال یک خودروی پیکان بیش از 40 برابر یک خودروی استاندارد یورو 2 تولید الایندگی می کند و اگر همین خودرو مسافربر و یا تاکسی باشد بیش از 10 برابر خودروی معمولی تولید الایندگی دارد و میتوان گفت پیکان معادل 400 خودرو در تهران تولید آلایندگی دارد و می بینیم که هیچ ممنوعیتی هم برای تردد آن در شهر وجود ندارد .

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه باید منبع تولید آلایندگی در شهر حذف شود، گفت: با حمایت و اجرای مصوبه دولت باید خودورهای آلاینده و فرسوده هرچه زودتر از چرخه تردد حذف شوند و در عین حال کیفیت سوخت باید بهبود جدی پیدا کند و کارخانجات تولید شن و ماسه در اطراف تهران نیز باید کنترل شوند .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه موتورسیکلت های شهر حتی استاندارد یورو 1 را هم ندارند، تصریح کرد : موتور سیکلت ها 8 برابر یک خودرو تولید الایندگی دارد که اینها هم بی چون و چرا در شهر تردد دارند ،بارها گفته شده باید با موتورسیکلت های برقی جایگزین موتور سیکلت بنزینی شود .

معاون شهردار تهران تصریح کرد : تجربه سال های گذشته نشان داده کارهای ضربتی و مسکن وار تنها مقطعی آلودگی هوا را در شرایط بحران بهبود داده است این در حالیست که خسارات اقتصادی از تعطیلی ها بر جای مانده است .

تشکری هاشمی تاکید کرد : اگر به جای انکه هر سال در فصول آبان و آذر به یاد هوای تهران بیافتیم ، در زمان مناسب پیگیر اقدامات کارشناسی و زیرساختی کاهش الودگی هوا باشیم مانند شهرهای بزرگ دنیا ، مکزیکوسیتی و لندن که توانستند آلودگی هوا را کنترل کنند ما هم موفق خواهیم شد آلودگی هوا را در کلانشهرها کاهش دهیم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار