سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

خروج پردیس‌های دانشگاهی از استانداردهای آموزشی/ افت تبدیل پردیس‌ها به بنگاه اقتصادی

علیرغم اینکه هدف از تاسیس پردیس‌های دانشگاهی هدایت علاقمندان به تحصیل برای ماندن در کشور و جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور بوده است اکنون این مراکز تبدیل به بنگاه اقتصادی شده‌اند.

رضا صابری عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در سیاست‌های کشور برای دانشگاه‌ها منابع مالی و درآمدی در نظر گرفته شده این پردیس‌های دانشگاهی تاسیس شدند و بخش عمده‌ای از دانشگاه های مهم کشور نیز اقدام به راه اندازی از دانشگاه های مهم کشور نیز اقدام به راه اندازی واحدهای پردیس خود کردند اما به مرور زمان با خروج از استانداردها و چارچوب‌های آموزش تبدیل به مراکز تجاری و درآمدزا شدند.

وی گفت: در برخی از این پردیس‌ها شهریه‌های قابل توجهی دریافت می‌شود که به هیچ عنوان تبعات خوبی برای حوزه آموزش عالی ندارد و مبلغ ترویج فرهنگ غلط با پول بیشتر رشته بهتر در کشور شده است.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه دانشگاه‌ها از همان ظرفیت هیئت علمی و یا حق التدریس خود در این پردیس‌ها استفاده کرده‌اند که کاملا برخلاف شاخص‌های استاندارد آموزشی است.

وی یادآور شد: البته به تازگی وزارت بهداشت و درمان با اقدام خوبی سعی در جمع آوری واحدهای پردیس بین الملل خود کرده است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس خواستار بازنگری وزارت علوم در خصوص روند کاری پردیس‌های پولی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۳
چطور پردیس های ازاد تبدیل به واحد علوم تحقیات شد پردیس های دولتی چه میشه که نام پردیس حذف بشه