سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تجزیه عراق روند انتقال نفت به غرب را دچار آسیب جدی می‌کند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: غرب به سرکردگی آمریکا از طرح تجزیه احساس خطر می‌کنند زیرا بر این باورند که اجرای این طرح به روند انتقال نفت به غرب آسیب جدی می‌رساند.

"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اهداف طرح تجزیه عراق و تلاش‌های صورت گرفته از جانب کشور‌های غربی و مرتجع منطقه در این راستا، گفت: طرح تجزیه عراق و کوشش‌های صورت گرفته در این زمینه از مدت‌ها قبل آغاز شده و مربوط به دو دهه قبل، از زمان جنگ اول آمریکا با عراق زمانی که کویت در تصرف عراق درآمده بود، است.

وی دلیل شکست این طرح تا به امروز را مخالفت کشورهای همسایه نظیر ایران دانست و افزود: تاکنون موفقیتی در صحنه عمل برای اجرای چنین طرحی فراهم نشده و دلیل آن مخالفت کشورهای ایران، عراق و ترکیه بر اجرای این نقشه است که آن را تهدیدی برای امنیت ملی و تمامیت ارضی خود می‌دانند از همین رو تلاش‌های خوبی را در این زمینه صورت دادند.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: آمریکا و غرب هم از طرح تجزیه احساس خطر می‌کنند زیرا بر این باورند که اجرای این طرح به روند انتقال نفت به غرب آسیب جدی می‌رساند.
 
قنادباشی بیان داشت: آمریکا از خطر تجزبه همواره برای پیشبرد سیاست‌های خود و اهرمی برای فشار و پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.

وی در پایان یکی از زمینه‌های تجزیه عراق را ساختاری دانست که غرب برای این کشور در نظر گرفته خاطرنشان کرد:  در عرصه عمل تجزیه عراق اتفاقی دست نیافتنی برای مخالفان و کشورهای مرتجع منطقه خواهد بود زیرا مردم این کشور همواره پشیتیبان عراق در برابر تهدیدها و توطئه‌های بیگانگان هستند.
 
انتهای پیام /
برچسب ها: تجزیه ، عراق ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.