سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی مطرح شد؛

واکنش کوچک‌زاده به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در مورد صلح

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس طی اخطار قانون اساسی به سخنان رئیس‌جمهور در کنگره بین‌المللی امام حسن (ع) واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز طی اخطار قانون اساسی نسبت به سخنان اخیر رئیس جمهور در کنگره بین المللی امام حسن (ع) واکنش نشان داد.
 
وی افزود: اخطار بنده مربوط به بندهای 1 و 5 اصل 110 قانون اساسی است که می‌گوید: سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و اعلام جنگ و صلح از وظایف و اختیارات رهبر جامعه است.
 
کوچک‌زاده تصریح کرد: از نظر و دیدگاه قرآن شناسان و عالمان روحانی، جنگ یا صلح هیچ کدام به ذات دارای ارزش و رسالت نیست و آنچه این گزینه‌ها را در شرایط گوناگون ارزشمند و عمل به آن را ضروری می‌سازد رای و نظر امام و رهبر جامعه اسلامی است.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل ترک کنندگان صحنه عاشورا به همان اندازه مغضوب درگاه الهی هستند که شماتت کنندگان امام حسن (ع) در ماجرای صلح با معاویه، چرا که هردو رای و نظر خود را به رای امام در آنچه حق الهی او است، مقدم داشتند.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه اظهار داشت: آقای رئیس جمهور در فرمایشاتش در مورخ 1 تیرماه در کنگره بین المللی امام حسن (ع) گفت؛ ما امروز نیازمند آن هستیم که از راه امام حسن (ع) مسیر او، راه وحدت و صلح و ثبات جهانی را بهره گیریم.
 
وی تاکید کرد: رئیس جمهور در ادامه می‌گوید در دوران زندگی امام خمینی (ره) ینز دیدیم که او هم فرمانده میدان جنگ و هم راهبر مسیر صلح بودند و دیدیم زمانی که فرمانده جنگ بود چگونه از نظر روحی آرام داشت و آن زمان که مسیبر صلح را انتخاب کرد چه سنگینی بر روی ایشان تحمیل شد.
 
کوچک زاده تصریح کرد: از فحوای کلام رئیس جمهور که بر حقوقدان بودن خود تاکید دارد و لازمه آن اشراف به قانون اساسی و اختیارات رهبری است، و به روحانی بودن خود که لازمه آن تسلط به مواضع دینی است می‌توان متوجه شد که اختیار جنگ و صلح را برعهده امم و رهبر جامعه اسلامی می‌دانند.
 
وی ادامه داد: از این نکته نباید غافل شد که در تمهید شرایط و مقدمات برای انجام وظیفه امام و رهبر جامعه آحاد امت اسلامی و از جمله مسئولین اجرایی و شخص اول اجرایی هم وظایفی برعهده دارد.
 
نماینده تهران ادامه داد: در صورت عدم توجه به آن یا خدای ناخواسته صدور افعالی که موجب تحمیل شرایط بر امام گردد، عقوبت چنین کوتاهی و بی توجهی کمتر از عقوبت بی توجهی به امر امام جامعه نیست.
 
وی افزود: از همین رو است در ارتباط با صلح امام حسن (ع) ، امام در ارتباط با صلح امام حسن (ع) فرمودند، قضیه امام حسن (ع) و قضیه صلح تحمیلی بود برای اینکه امام حسن (ع) دوستان خودش یعنی آن اشخاص خائنی که دور ایشان بودند وی را جوری واداشتند که نتوانست و صلح کرد، صلح تحمیلی بود، این صلحی نیز که می‌گویند همین است.
 
وی خاطرنشان کرد: در الگوبرداری و عبرت‌گیری از امام حسن (ع) امام می‌فرماید، آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن (ع) واقع شد آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمومنین (ع) حاکم شد و هردوی آن هدایت شده است.
 
کوچک زاده در پایان گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب که طبق مواد اشاره شده قانون اساسی تعیین کننده سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران و جنگ و صلح است فرمودند، من به شما امر می‌کنم که امروز دشمن قادر نیست حادثه‌ای مثل صلح امام حسن (ع) را تحمیل کند، اگر دشمن زیاد فشار بیاورد حادثه کربلا اتفاق خواهد افتاد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: واکنش ، کوچک زاده ، حسن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.